Robienie zakupów za pośrednictwem sklepów internetowych to cały czas nieco tajemnicza, choć coraz prężniej rozwijająca się gałąź handlowo-usługowa.
Przeciwnicy sklepów internetowych uważają, że robienie tam zakupów jest ryzykowne, wiąże się z wyższą ceną, towar jest dla wybranej grupy konsumenckiej, (mającej dostęp do Internetu), która mieszka w odpowiednim miejscu (np. duże aglomeracje).
Wszystkie te argumenty w większym lub mniejszym stopniu opierają się na stereotypach. Są one jak mantra powtarzane głównie przez te grupy osób, które zwyczajnie nie kupowały w sklepach internetowych.
Dziś grono osób korzystających jest niemalże równe ilości zadowolonych klientów sklepów stacjonarnych, a to najlepszy dowód na skuteczność działania tego typu przedsiębiorstw.
Sklep internetowy skutecznie na coraz „gęstszym” rynku
Zakupy w Internecie stały się jednak na tyle konkurencyjne, że istnieje wiele różnych firm i instytucji, które oferują robienie zakupów właśnie tego typu metodą.
Jednak jak wyróżnić się na rynku? W jaki sposób zwrócić na siebie uwagę Klienta? Co sprawi, że nasza oferta będzie nie tylko dostępna, ale zachęci do właśnie tej formy nabywania produktów?
Kluczem jest tutaj stworzenie strony: czytelnej, prostej, komunikatywnej, otwartej a przy tym spójnej. Aby spełnić tego typu warunki warto powierzyć to zadanie profesjonalistom.
Osobom, które znają od podstaw takie pojęcia jak:
- pozycjonowanie,
- optymalizowanie
- czy pisanie ofert.
To wszystko zagwarantuje Państwu zespół z firmy Gogler.
Handel w Internecie – to rozwija się stale
Wykonanie strony z ofertą danego sklepu, który prowadzi sprzedaż internetową to zasadniczo prosta sprawa. Sęk w tym, aby ta strona była widoczna i łatwo dostępna przede wszystkim za pośrednictwem największych wyszukiwarek.
Gogler jest firmą, która od początku swojej działalności stawiała jednocześnie na innowacyjne, ale i sprawdzone metody merytorycznej optymalizacji stron swoich Klientów.
W przypadku sklepów internetowych trzeba było wypracować osobną strategię. Stworzyć ofertę wyróżniającą się a zarazem kompletną.
Jest kilka głównych zasad, których należy się trzymać podczas pozycjonowania sklepów internetowych.
Wyróżnij się – słowa kluczowe w pozycjonowaniu
Bez względu na to czy handlujemy żywnością, samochodami, ubraniami czy sprzedajemy jakiekolwiek inne artykuły, każdy z tych produktów musi być odpowiednio przedstawiony.
Oferta nie może być w przypadku sklepu internetowego suchą informacją: mamy to lub to za tyle lub tyle. Klienci nie tego szukają w Internecie. Ale jak się wyróżnić?
Podstawą przy odpowiednim optymalizowaniu oferty jest dobór słów kluczowych. Tutaj Gogler ma ogromne pole do popisu. Nie tylko posiada doskonałą bazę słów kluczowych, ale i potrafi z niej skutecznie korzystać.
Oferta jest, więc nie tylko „bogata” w odpowiednie słownictwo, ale i niemalże z automatu pojawia się wysoko w głównych wyszukiwarkach internetowych.
Jednak samo zastosowanie fraz musi iść w parze z kilkoma zasadami, takimi jak:
- słowo klucz musi kojarzyć się ze sklepem – ważne jest, aby słowa kluczowe nie były tylko dobierane do potrzeb samej wyszukiwarki. Chodzi o to, aby podając kluczową frazę jednocześnie pozytywnie nacechować sam sklep i jego działalność. Pozwala to uzyskać skuteczną optymalizację przy jednoczesnym trafnym i doprecyzowanym pozycjonowaniu,
- słowa „nacechowane” pozytywnie – w sklepach ogólnie roi się od słów: najlepszy, najładniejszy, wspaniały, niezawodny. Internet ma to do siebie, że „samo zachwyt” jest różnie odbierany. Specjaliści z Goglera, jako doświadczona grupa doskonale wiedzą, jakich i w jakim momencie słów pozytywnego nacechowania używać. Jest to niezwykle ważne przy pisaniu ofert a później podczas ich wstawiania w konkretne fragmenty tekstów. Ten aspekt jest często niedoceniany, choć należy do jednych z najważniejszych punktów optymalizacji tekstów,
- wybór języka specjalistycznego – wybór słów a raczej ich dobór to też odpowiednie posługiwanie się językiem specjalistycznym. Słowa kluczowe to także czasami słowa, które nie są dla wszystkich tak samo zrozumiałe. Przy tworzeniu a później optymalizowaniu oferty dla sklepu internetowego niezwykle ważne jest, aby dokładnie i z rozwagą używać tego typu specjalistycznego słownictwa.
- ma być zrozumiale – Klient, o czym była wcześniej mowa musi rozumieć. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba się tych specjlalistycznych słów wystrzegać. Po prostu – używać ich tak, aby osoba zapoznającą się z propozycjami sklepu wiedziała, o co chodzi i z czym ma do czynienia.
Pewnym stereotypem jest też stwierdzenie, że oferty sklepów internetowych są suche, proste i bardziej przypominają komunikaty z dworca, niż prawdziwe propozycje.
Gogler od zawsze stara się tak rozwijać oferty swoich Klientów w oparciu o słowa kluczowe, że przekazywane komunikaty, o ich ofertach czy usługach są opisywane w sposób jasny i czytelny, a co najważniejsze dla Klientów – stają się widoczne dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Wieloraka promocja dzięki pozycjonowaniu oferty sklepu internetowego
Słowa dobrane, oferta stworzona czas na promocję. Bez względu na stworzony kształt strony i pozytywnie odbieranie jej przez przyszłych klientów, nie trafi ona do nich, jeśli nie będzie odpowiednio rozreklamowana.
Aby stworzyć wewnętrzną i zewnętrzną kampanię reklamową dla konkretnego sklepu internetowego, niezbędne jest odpowiednie pozycjonowanie jego ofert w oparciu o najnowsze rozwiązania, które niesie za sobą dostęp do:
- Narzędzi wyszukiwarek – samo Google posiada klika instrumentów, które trzeba wykorzystywać podczas efektywnego pozycjonowania oferty. Google moja firma, wyznaczniki tras, czy możliwość wyselekcjonowania konkretnego punktu to tylko pierwsze z brzegu przykłady możliwości, jakie daje ta największa wyszukiwarka internetowa. Od osoby zajmującej się pozycjonowaniem zależy jak wykorzysta tego typu narzędzia. W Goglerze zatrudniamy wielu profesjonalistów umiejących wykorzystywać tego typu „dobrodziejstwa”.
- Różnych typów szat graficznych – spójna, czytelna, rzeczowa a przy tym dobrana do potrzeb i charakteru konkretnego sklepu internetowego. Graficy muszą wykazać się nie tylko innowacyjnością, ale i przy okazji sprawić, że witryna sklepu zostanie zapamiętana. Działanie na podświadomość Klientów chociażby za pośrednictwem kolorystyki to także zadanie osób od pozycjonowania.
- Mediów społecznościowych – to ogromne i wciąż odkrywane pole manewru dla wielu firm i instytucji. Sklepy internetowe dzięki fachowcom od pozycjonowania mogą się tam niezwykle skutecznie wypromować. Promocja jest tam nie tylko bezpośrednia (może być skierowana do wybranej grupy Klientów), ale i wielowarstwowa, gdyż media społecznościowe gromadzą bardzo różne społeczności – a to dla sklepu internetowego doskonała szansa na skuteczną promocję swoich produktów.
Każdorazowo dla konkretnego sklepu internetowego opracowuje się indywidualną kampanię reklamową w oparciu o wymienione narzędzia internetowe.
Jeśli całość poparta jest ciekawą, czytelną i spójną ofertą stworzoną w oparciu o odpowiednie słowa (frazy) kluczowe, to można być przekonanym, że Internet „zaakceptuje” nas i nasz sklep „nagradzając” wysoką pozycją w wyszukiwarkach internetowych.
Oczywiście trzeba pamiętać, że do spełnienia tego typu warunków niezbędna jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i dostęp do skutecznych narzędzi pozycjonowania i optymalizacji.