

Google nieustającym liderem w polskim Internecie. 96% z nas odwiedziło w ubiegłym miesiącu wyszukiwarkę, spędzając na stronach Grupy Google średnio ponad 31 minut. Niezły wynik! Pozostaje kwestia tego jak ich pozycję wykorzystać do sprzedaży własnych produktów i usług.
SEO gwarantuje sprzedaż, bo zasięgi Google w Polsce są świetne
Kampanie reklamowe w wyszukiwarce cieszą się nieustającą popularnością wśród polskich firm, bo Google nieustająco ma na polskim rynku pozycję lidera. Mało, które narzędzie reklamowe pozwala w tak precyzyjny sposób dotrzeć do klienta. Co ciekawe, w przypadku kampanii w wyszukiwarce, inicjatywa leży tu po stronie klienta. Przecież to on wpisuje do Google odpowiednie słowo kluczowe i – klikając w linki – wybiera firmy, z którymi planuje nawiązać współpracę. Tylko ktoś kto zasmakował tej formy zdobywania klienta – świadomego tego czego potrzebuje i wychodzącego z inicjatywą zakupu, zrozumie jak bardzo wielkim jakościowym “skokiem” w handlu jest sprzedaż przy pomocy wyszukiwarki. Mówiąc krótko, w pewnym sensie to nie my szukamy klienta, a klient szuka nas.
Reklama w Google to szereg przydatnych narzędzi i może warto w tym miejscu przypomnieć te najbardziej podstawowe:
- reklama Google AdWords w wyszukiwarce – często określana mianem linków sponsorowanych, które pojawiają się po wpisaniu przez potencjalnego klienta odpowiedniego słowa do wyszukiwarki i rozliczana jest w modelu CPC czyli od kliknięcia
- reklama Google AdWords w sieci reklamowej – większość serwisów internetowych należy do sieci reklamowej Google i udostępnia mu swoją powierzchnię reklamową. W ten sposób nasza reklama może znaleźć się w miejscu spełniającym określone z góry kryteria np. dotyczy wybranej tematyki lub znajdują się na niej frazy, bezpośrednio powiązane z naszym produktem (reklamę kosiarki spalinowej do ogrodu wyświetlamy na stronach artykułów nt. ogrodnictwa lub konkretnie wyboru kosiarek)
- remarketing czyli reklama powracająca do klientów, którzy byli już na naszej stronie – akceptując cookiesy (ciasteczka) na stronach zostawiacie swój ślad na stronie lub sklepie www, a agencje takie jak Gogler, mogą docierać ze skuteczną reklamą do Waszych klientów wielokrotnie
- e-mailing w Gmailu – nasza reklama dociera do osób o określonych zainteresowaniach, w określonej lokalizacji lub tych, które w korespondencji używały fraz powiązanych z naszym produktem (reklama samochodu użytkowego wyświetlana potencjalnemu klientowi, który pisał na ten temat e-maile)
- pozycjonowanie strony www czyli organiczna/naturalna pozycja naszej strony w Google – oczywiście taki efekt wiąże się z największą pracą i nakładem finansowym, ale przynosi najlepsze efekty sprzedażowe
Wyszukiwarka Google na czele TOP20 domen w polskim Internecie. Polskie Badanie Internetu
Pozycjonowanie stron internetowych to w dalszym ciągu najczęściej wybierana przez naszych klientów usługa. W tym momencie pozycjonujemy strony i sklepy www ponad dwustu polskich firm i mamy poczucie, że skutecznie wspieramy ich pozycję na rynku. To spora satysfakcja, bo od ośmiu lat rozwijam nie tylko własną firmę, ale też wiele innych. Nasz sukces nie byłby jednak możliwy gdyby nie wytężona praca Google. Amerykański gigant – choć wydaje się nie mieć konkurencji – stale pracuje, aby stawać się przyjaźniejszym, bardziej intuicyjnym i przydatniejszym dla użytkowników.
Liczba internautów w Polsce w marcu 2018 roku wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 24,5 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 22,2 mln. – czytamy na stronach Polskie Badanie Internetu. Warto zwrócić uwagę na to, że tacy polscy giganci jak Onet, Interia i WP są daleko za Grupą Google. Mnie osobiście nieustająco zadziwia osiemnasta pozycja cda.pl – portalu, który w erze płatnych serwisów Showmax i Netflix wyświetla nielegalnie m.in. dzieła polskich twórców i nic mu z tego tytułu nie grozi. Jeśli mnie pamięć nie myli, od kilku miesięcy jest nawet obecny na polskiej giełdzie.
Źródło: http://pbi.org.pl/badanie-gemius-pbi/polski-internet-marcu-2018/