

Opinie o pozycjonowaniu w wyszukiwarce są różne – to prawda. Źródłem negatywnych, jest współpraca z amatorami i naiwność, że inwestując niewiele, możemy zarobić krocie. Źródłem pozytywnych opinii są sukcesy biznesowe firm, które niejednokrotnie pomnażają swoje dotychczasowe zyski. Wiem o czym mówię. Od pięciu lat prowadzę agencję SEO. Lubię moment, gdy po roku pozycjonowania, klient przyjeżdża do mnie nowym, lepszym autem. Google to potężne narzędzie, które potrafi odmienić nasz biznes. W rezultacie, również nasze życie.
Co to jest SEO?
Jesteś właścicielem firmy transportowej. Twój klient chce wynająć autokar w Białymstoku. Sam tam mieszka. Co robi? Wpisuje frazę wynajem autokaru lub wynajem autokaru Białystok do wyszukiwarki i otrzymuję szybki przegląd lokalnej oferty. Większość z nas nie uzupełnia paska adresu, wpisując np. www.firmaX.pl. W wyborze pomaga nam wyszukiwarka. Liczby mówią same za siebie. 64% Polaków korzysta z Internetu*, 50% szuka produktu w Google, 70% szuka w Google strony internetowej.
Oczywiście konkurencja w wyszukiwarce jest bardzo duża. Po wpisaniu wspomnianej frazy, Google “wypluwa” kilkadziesiąt czy nawet kilkaset wyników. Najważniejsze, aby Twoja strona była wśród trzech pierwszych wyników wyszukiwania. Tym właśnie zajmuje się agencja SEO. Budujemy Twoją wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. To tzw. SEO – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (Search engine optimization). Powyżej efekty mojej pracy dla firmy Ibatur. Zwróćcie uwagę, że klient otrzymał także usługę w Google Maps. Mapa wyświetla się obok linku do strony. Nad wynikami organicznymi (druga od góry pomarańczowa ramka) w pierwszej kolejności wyświetlają się linki sponsorowane (z charakterystycznym żółtym napisem “reklama”) i link Google Maps (pierwsza od góry pomarańczowa ramka).
Link sponsorowany to efekt reklamy tekstowej w Google. Reklama tekstowa zawiera link do witryny oraz opis (promocję) produktu lub usługi. Możesz ją stworzyć samodzielnie w Google AdWords. Polecam jednak wynajęcie agencji, która dokładnie stargetuje grupę docelową dla Twojego biznesu.
SEO. Na co warto zwrócić uwagę?
Do niedawna o tym, którą pozycję w Google osiągniesz, decydował Page Rank. Obecnie wszystko zależy od Trust Rank. W gruncie rzeczy, nasza praca polega na uwiarygodnieniu Twojej strony (biznesu) w oczach Google. Mamy sprawić, abyś wiedział o swojej branży jak najwięcej i pierwszy wypowiadał się na bieżące tematy. Robisz to na swojej stronie, ale też np. w social mediach (Facebook). W ten sposób znajduje się wielu, którzy udostępniają link z twojej strony pod własnym adresem www np. na blogu. To agencja SEO pozyskuje wartościowych partnerów (właścicieli innych stron, serwisów, portali), którzy dzielą się u siebie Twoimi treściami. Dodatkowo umieszcza informacje o firmie w wielu katalogach – branżowych, lokalnych, ogólnotematycznych. I tak stajesz się wiarygodny, a Twoja strona jest liderem Google.
Hasło Goglera to “Odpocznij. Od teraz my znajdujemy klienta”. Wybraliśmy je, bo pozycjonowanie może wyręczyć Cię w tym, czego wszyscy nie lubimy – poszukiwaniu klientów. SEO to po prostu wydajny i skuteczny handlowiec w Twojej firmie.
Masz pytanie? Napisz do mnie: m.brzezinski@gogler.pl
Marcin Brzeziński
* Źródłem przytoczonych badań jest MillwardBrown SMG/KRC dla wirtualnemedia.pl.