

Do najważniejszych zadań związanych z pozycjonowaniem stron można zaliczyć odpowiedni dobór treści ofertowych zamieszczanych na stronie oraz w źródłach zewnętrznych. Współczesne trendy to zdecydowany ukłon w stronę naturalnego pisania, pozbawionego presji na użycie słów kluczowych w określonych miejscach i w określonej ilości. Tekst powinien być atrakcyjny dla użytkownika i zawierać ciekawe informacje. Tylko wtedy zachęci do częstych odwiedzin na stronie oraz skorzystania z usług Twojej firmy, o czym w Goglerze wiemy doskonale.
Treści przyjazne pozycjonowaniu stron – dlaczego to takie ważne?
Od początku mojej obecności w branży SEO widziałem wiele raportów i zestawień z pozycjonowania, ponieważ generujemy je regularnie, aby wysłać naszym Klientom, ale również przygotowujemy na indywidualne życzenie. Przy drastycznych zmianach algorytmu mniej oczywiste było określenie, dlaczego strona zbyt wolno pnie się w czołówce Google lub jej pozycje spadają mimo intensywnych działań pozycjonerów. Obecnie występują niewielkie wahania algorytmu, co sprawia, że możemy wnikliwiej obserwować przyczyny ewentualnych zmian pozycji stron na określone słowa kluczowe.
Potwierdzeniem tego, że odpowiednio uzupełnione strony mają większą wartość dla Google, było sukcesywne zdobywanie optymalnych pozycji przez moich Klientów, którzy mieli zapewniony copywriting oparty o:
- rzetelne informacje – wiadomości na temat poszczególnych produktów i usług podane w czytelny sposób, z uwzględnieniem istotnych detali,
- odpowiedzi na pytania – z uwzględnieniem zapytań najczęściej wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników,
- ciekawe spostrzeżenia – nowości w danej branży zawsze warto opisywać, a strona internetowa jest odpowiednim miejscem do zaprezentowania ich w atrakcyjny sposób,
- odrobinę humoru – wyważona dawka żartu jest dopuszczalna w niektórych wpisach blogowych, natomiast tutaj, jak wszędzie, należy zachować umiar,
- język wolny od frazesów – unikanie słów takich jak „najlepsze”, gdy jakość produktu lub usług nie została uznana oficjalnie za wiodąca w swojej dziedzinie,
- słownictwo znane poza danym środowiskiem – język zrozumiały dla odbiorców z szerszej grupy niż specjaliści w danej branży. Żargon może działać zniechęcająco.
Odchodzi się obecnie od tekstów wyglądających niczym spiżarnie wypełnione frazami do pozycjonowania. Wystarczające nasycenie poszczególnymi słowami powinno wynosić około 3% na tle całego tekstu, natomiast najlepszym wskaźnikiem wartości tekstu jest jego odbiór przez czytelników i ten trend jest bliski również mojej wizji pozycjonowania.
Treści związane nierozerwalnie z pozycjonowaniem stron
Bez względu na to, czy zlecam przygotowanie tekstów ofertowych, artykułów na bloga, czy opisy produktów, muszę mieć pewność, że copywriter odpowiednio podejdzie do realizacji zadania i w często niewielkiej liczbie słów zawrze dokładnie to, co będzie siłą danego wpisu. Ważna jest zatem stała współpraca z fachowcami od tekstów SEO, o którą w Goglerze dbam każdego dnia.
Z pozycjonowaniem stron www opartym na dobrych treściach zaistniejesz w świadomości odbiorców
Pozycjonowanie stron zawsze jest połączeniem odpowiednich metod i narzędzi, dlatego należy brać pod uwagę te, które stanowią realną pomoc przy działaniach pozycjonerskich. Przykładem jest tworzenie wartościowego Content Marketingu, gdzie treści stają się ciekawym źródłem informacji, a cała zawartość strony stanowi jej atut pod kątem działań SEO. Unikalne teksty przekazujące w ciekawy sposób ofertę Twojej firmy, to niewątpliwie przyszłość treści tworzonych na potrzeby pozycjonowania.