Dlaczego reklama na Facebooku jest skuteczna? Poradnik dla początkujących.

Reklama na Facebooku, czyli dobra inwestycja
- promowanie strony, czyli:
- działania mające na celu zyskanie większej liczby polubień profilu firmowego,
- posty wyświetlające się w aktualnościach osób, które polubiły stronę,
- reklamy optymalizowane pod kątem potencjalnych odbiorców,
- promowanie posta, czyli:
- działania zachęcające do polubienia, komentowania i udostępniania konkretnych postów,
- większa aktywność odbiorców pod wpływem konkretnych treści,
- reklamy optymalizowane tak, aby odbiorcy chętnie je udostępniali,
- promowanie witryny, czyli:
- działania zorientowane na promowanie własnej strony internetowej, sklepu lub innej witryny poprzez przekierowanie odbiorców z Facebooka do konkretnego adresu URL,
- możliwość zaprezentowania wielu produktów w pojedynczej reklamie,
- reklamy optymalizowane dla zwiększenia prawdopodobieństwa kliknięć.
Ustawienia reklamy na Facebooku są bardzo proste i intuicyjne. Pozwalają one dokładnie określić parametry grup docelowych z uwzględnieniem takich szczegółów, jak lokalizacja, wiek, płeć, czy zainteresowania. Facebook to globalna sieć pełna informacji o jej użytkownikach, dlatego można precyzyjnie zaznaczyć, jacy odbiorcy są Twoimi potencjalnymi klientami.
Promowanie na serio – ważne w reklamie na FB
Przyciski „Promuj post” oraz „Promuj witrynę” to miejsca wieńczące przygotowania do wyświetlania reklamy. Jedno kliknięcie dzieli właściciela firmy od dotarcia do dużej grupy osób potencjalnie zainteresowanych. Facebook umożliwia:
- tworzenie reklam,
- monitorowanie skuteczności posta lub witryny na każdym etapie wyświetlania,
- zwiększanie skuteczności reklam w przypadku, kiedy nie są one dość efektywne,
- edytowanie lub kończenie danej kampanii reklamowej w dowolnym momencie.
Facebook dla firm pozwala dokładnie określić również wysokość budżetu przeznaczonego na określoną reklamę, a dzięki przystępnym formom płatności ułatwia regulowanie faktur za poszczególne reklamy. Płatności kartą, polecenie zapłaty, czy system PayPal pozwolą bezpiecznie opłacić wszelkie należności.
Marketing na Facebooku, czyli potęga przycisków
Autor: Marcin Brzeziński, Gogler