Logo firmy

Ile powinno kosztować logo firmy? Zobacz za co płacisz

Spis treści


Logo stanowi główny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego jego tworzenie to często długotrwały proces bazujący na wielu wytycznych.

O sile logo stanowi kreatywność projektanta, który potrafi w jednym obrazku i kilku literach pokazać potencjał firmy, jej mocne strony oraz świadomość własnej wartości w danej branży.

Inwestycja w dobre logo to pieniądze, które będą pracować na wizerunek firmy.

Projekt logo i logotypu – szybki przegląd pojęć

Termin logo często jest używany jako uproszczone określenie zarówno logo, jak i logotypu. To błędna interpretacja, ponieważ różnica między nimi polega na tym, że:

  • logo obejmuje
    1. sygnet, czyli element graficzny oraz
    2. logotyp, czyli część przedstawiającą litery; jest to spójna całość; przykładem może być logo naszej firmy Gogler
  • logotyp przedstawia wyłącznie litery i może występować jako część logo lub samodzielnie, jako typografia; przykład logotypu reprezentuje wyszukiwarkę Google.

Proces tworzenia logo to skupienie się na tym, aby było one dobrze zaprojektowane i skutecznie przyciągało wzrok.

Marki znane na rynku od lat są rozpoznawalne głównie poprzez logo, a to dobry wyznacznik dla nowych firm, lecz również dla tych, które chcą odświeżyć swój wizerunek w oczach klientów poprzez zmianę identyfikacji wizualnej.

Tworzenie logo w teorii i praktyce oraz jego koszt

Kreatywne znaki firmowe to efekt twórczej, lecz długotrwałej i wytężonej pracy projektanta, nieraz wielu godzin poświęconych na dopracowanie jednego projektu, aby efekt był wyjątkowy i niepowtarzalny.

Koszt tworzenia logo obejmuje więc zazwyczaj liczbę projektów oraz dopuszczalną liczbę poprawek.

W przypadku identyfikacji wizualnej firmy na wartość usługi składa się większa liczba elementów, spójnie i kreatywnie określających profil działalności.

Łączy je ujednolicona, a jednocześnie wyróżniająca się wizja:

  • idealny projekt logo lub logotypu – zgodny z oczekiwaniami klienta, całkowicie pasujący do koncepcji i profilu firmy,
  • projekty wizytówek wraz z wkomponowanym logo – mała rzecz, niezbędna w kontaktach biznesowych, która może przynieść duże rezultaty,
  • profesjonalny papier firmowy – korespondencja opatrzona logo firmy zwiększa prestiż każdego dokumentu,
  • projekt stopki maila – korespondencja mailowa z logo lub logotypem w stopce to odpowiednie zwieńczenie każdej internetowej wiadomości.

W związku z powyższym nie da się jednoznacznie określić górnej i dolnej granicy tworzenia logo czy logotypu; może to być kwota od kilkuset złotych wzwyż w przypadku samego projektu logo, do znacznie wyższych kwot, kiedy mamy do czynienia z identyfikacją wizualną firmy.

Logo firmy i logotypy od firmy Gogler

Polecamy nasze usługi, ponieważ wiemy, jakie wytyczne brać pod uwagę przy tworzeniu logo i logotypów.

Każda ostateczna wersja projektu logo oraz logotypów to efekt miłej, fachowej współpracy z klientem, otwartość na jego oczekiwania oraz konsekwencja w dążeniu do celu.

Nasi kreatywni graficy w pełni wykorzystują potencjał liter i obrazków do tworzenia unikatów.

Przeczytaj również: Płacę tylko za kliknięcie. Google Ads odmieniło mój marketing


Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Ile powinno kosztować logo firmy?

Koszt logo firmy zależy od wielu czynników, takich jak doświadczenie projektanta, złożoność projektu oraz wymagania klienta. Średnio może kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

Czy tańsze logo oznacza gorszą jakość?

Niekoniecznie, jednak tańsze logo często wiąże się z mniejszą ilością czasu poświęconą na badania i projektowanie, co może wpłynąć na końcowy efekt.

Dobry projekt logo powinien być prosty, czytelny, łatwy do zapamiętania oraz skalowalny. Powinien także odzwierciedlać tożsamość marki.

Czy powinienem zlecić projektowanie logo profesjonalnemu projektantowi?

Profesjonalny projektant posiada wiedzę i doświadczenie, które pomogą stworzyć skuteczne logo odzwierciedlające wizerunek firmy. Samodzielne zaprojektowanie logo może być trudne bez odpowiednich umiejętności.

Czy logo może być zmieniane w czasie?

Tak, logo może być modyfikowane w celu odświeżenia wizerunku marki, jednak zmiany powinny być wprowadzane z rozwagą, aby nie stracić rozpoznawalności.

Udostępnij wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on email