Logo stanowi główny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego jego tworzenie to często długotrwały proces bazujący na wielu wytycznych.
O sile logo stanowi kreatywność projektanta, który potrafi w jednym obrazku i kilku literach pokazać potencjał firmy, jej mocne strony oraz świadomość własnej wartości w danej branży.
Inwestycja w dobre logo to pieniądze, które będą pracować na wizerunek firmy.
Projekt logo i logotypu – szybki przegląd pojęć
Termin logo często jest używany jako uproszczone określenie zarówno logo, jak i logotypu. To błędna interpretacja, ponieważ różnica między nimi polega na tym, że:
- logo obejmuje
- sygnet, czyli element graficzny oraz
- logotyp, czyli część przedstawiającą litery; jest to spójna całość; przykładem może być logo naszej firmy Gogler
- logotyp przedstawia wyłącznie litery i może występować jako część logo lub samodzielnie, jako typografia; przykład logotypu reprezentuje wyszukiwarkę Google.
Proces tworzenia logo to skupienie się na tym, aby było one dobrze zaprojektowane i skutecznie przyciągało wzrok.
Marki znane na rynku od lat są rozpoznawalne głównie poprzez logo, a to dobry wyznacznik dla nowych firm, lecz również dla tych, które chcą odświeżyć swój wizerunek w oczach klientów poprzez zmianę identyfikacji wizualnej.
Tworzenie logo w teorii i praktyce oraz jego koszt
Kreatywne znaki firmowe to efekt twórczej, lecz długotrwałej i wytężonej pracy projektanta, nieraz wielu godzin poświęconych na dopracowanie jednego projektu, aby efekt był wyjątkowy i niepowtarzalny.
Koszt tworzenia logo obejmuje więc zazwyczaj liczbę projektów oraz dopuszczalną liczbę poprawek.
W przypadku identyfikacji wizualnej firmy na wartość usługi składa się większa liczba elementów, spójnie i kreatywnie określających profil działalności.
Łączy je ujednolicona, a jednocześnie wyróżniająca się wizja:
- idealny projekt logo lub logotypu – zgodny z oczekiwaniami klienta, całkowicie pasujący do koncepcji i profilu firmy,
- projekty wizytówek wraz z wkomponowanym logo – mała rzecz, niezbędna w kontaktach biznesowych, która może przynieść duże rezultaty,
- profesjonalny papier firmowy – korespondencja opatrzona logo firmy zwiększa prestiż każdego dokumentu,
- projekt stopki maila – korespondencja mailowa z logo lub logotypem w stopce to odpowiednie zwieńczenie każdej internetowej wiadomości.
W związku z powyższym nie da się jednoznacznie określić górnej i dolnej granicy tworzenia logo czy logotypu; może to być kwota od kilkuset złotych wzwyż w przypadku samego projektu logo, do znacznie wyższych kwot, kiedy mamy do czynienia z identyfikacją wizualną firmy.
Logo firmy i logotypy od firmy Gogler
Polecamy nasze usługi, ponieważ wiemy, jakie wytyczne brać pod uwagę przy tworzeniu logo i logotypów.
Każda ostateczna wersja projektu logo oraz logotypów to efekt miłej, fachowej współpracy z klientem, otwartość na jego oczekiwania oraz konsekwencja w dążeniu do celu.
Nasi kreatywni graficy w pełni wykorzystują potencjał liter i obrazków do tworzenia unikatów.