Jak dobrać frazy kluczowe do Twojej strony

jak dobrać słowa kluczowe do Twojej strony

Zasadniczą i najważniejszą kwestią z punktu widzenia pozycjonowania i Twojego biznesu w sieci jest odpowiedni dobór słów kluczowych. To właśnie od decyzji podjętych na tym etapie w głównej mierze zależy Twój przyszły sukces.  Musisz bowiem pamiętać, że fraza fazie nie równa, niektóre słowa są ważne dla Twojej witryny a inne mogą jej wręcz zaszkodzić . Efektywność podejmowanych działań i przeznaczanych na to środków zależy zatem od wyboru najlepiej dopasowanych słów kluczowych. Ale jak je wybrać?

Podstawowa zasada doboru słów kluczowych

Bez wątpienia najważniejszą rzeczą przy wyborze słów kluczowych jest Twoja wiedza, jaką posiadasz na temat tego czego szukają internauci (Twoi potencjalni Klienci), a co ważniejsze w jaki sposób to robią, czyli jakie zapytania kierują do wyszukiwarki. Inaczej mówiąc jakie frazy wpisują w polu wyszukiwania. Jest to o tyle istotne, że nawet jeśli będziesz zajmował wysoką pozycję w wyszukiwarkach, ale miejsce w czołówce będziesz zawdzięczał niezbyt popularnej frazie czy słowu nie przełoży się to na realną korzyść dla Ciebie w postaci zwiększenia ruchu na stronie.

szukanie słów kluczowych w wyszukiwarce google

Ponadto jeśli Twoja witryna będzie się pozycjonować na nie właściwe słowa za skutkuje to odwiedzinami osób niebędących zainteresowanymi ofertą jaką masz do zaproponowania i bardzo szybko opuszczą Twoją witrynę. Może się też zdarzyć, że zwyczajnie nikt nie będzie w stanie znaleźć Twojej strony.

 

Brainstorm, czyli burza mózgu przy wyborze fraz kluczowych

Burza mózgu to nic innego jak wypisanie wszystkich fraz i słów, które przychodzą Ci do głowy kiedy myślisz o tym, żeby opisać swoją działalność i to jakie informacje chcesz przekazać. W tym momencie nie zastanawiaj się jeszcze czy rzeczywiście zastosujesz je w treści swojej witryny i czy to faktycznie na nich masz się skupić, bowiem spora część z nich zostanie odrzucona w kolejnych etapach. Oczywiście nie możesz zapomnieć o dodaniu do listy słów kluczowych nazwy firmy, którą reprezentujesz. Zdarza się, że na takich listach znajdują się (celowo) słowa z niepoprawną pisownią, gdyż błędy np. w postaci literówek są częste wśród internautów. Gogler jednak nie stosuje tego rozwiązania w swojej pracy, nie mniej spotykamy się z tym dosyć często na innych stronach.

 

Dobór słów kluczowych a statystyki odwiedzin

Dobrze jest myśląc o słowach kluczowych przeanalizować statystyki odwiedzin stron internetowych o tematyce podobnej do Twojej czy firm posiadających podobną ofertę. W ten sposób znajdziesz odpowiedź na pytanie jakie słowa i frazy generują najwięcej odwiedzin. Możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, że Internauci myśląc o tym samym co Ty często używają zupełnie innych słów, by znaleźć jakiś produkt bądź usługę.
 
Spróbuj zamienić się z nimi miejscami i weź pod uwagę możliwe zapytania, pamiętając przy tym, ze potencjalny użytkownik sieci nie musi mieć doświadczenia w szukaniu czegokolwiek w sieci i równie dobrze może zadać pytanie ogólne "suknie ślubne", nieco bardziej dokładne "suknie ślubne z koronkowym gorsetem" czy konkretne pytanie "Jaka suknia ślubna będzie modna w sezonie 20015/2016".
 
prezentacja słów kluczowych planerze google
 
W tym miejscu niezwykle pomocnym narzędziem będzie planer słów kluczowych Google - narzędzie propozycji fraz kluczowych, którego podstawową zaletą jest bezpłatny dostęp do wielu ważnych informacji, dzięki którym możliwe jest tworzenie szczegółowych statystyk wyszukiwania, a przez to dobór najodpowiedniejszych słów kluczowych.

 

Planer słów kluczowych Google

szukanie słów kluczowych w planerze googlePlaner słów kluczowych nie tylko podpowiada jakich słów kluczowych możesz użyć ale też pozwala na prognozę liczby odwiedzin przez co ułatwia przygotowanie i dobór odpowiednich fraz niezbędnych w procesie pozycjonowania i w tworzeniu kampanii w wyszukiwarce.
 
Aby korzystać z planera słów kluczowych wystarczy jedynie posiadać konto w Google, które w każdej chwili można bezpłatnie założyć. Mając już aktywne konto trzeba się zalogować po czym wybrać opcję „szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”. Na ekranie monitora pojawi się wówczas wyszukiwarka, gdzie należy wpisać pożądane słowo kluczowe najlepiej opisujące Twoją działalność lub po prostu to o czym chcesz pisać.
 
Pamiętaj, że nie musi to być zapytanie bardzo skomplikowane złożone z kilku fraz, bowiem to właśnie na jego podstawie Google automatycznie wyświetli Ci listę pasujących do zapytania haseł. Na przykład jeśli prowadzisz salon ślubny i chcesz sprzedawać suknie ślubne – wpisujesz hasło suknie ślubne. Rzecz jasna ze względu na olbrzymią konkurencję jest to fraza trudna do wypozycjonowania, niemniej na jej podstawie otrzymasz szereg powiązanych z nią haseł, które z powodzeniem możesz wykorzystać na swojej stronie i osiągnąć zamierzony efekt.
 
Podsumowując dzięki planerowi słów kluczowych masz możliwość dokonać ich właściwego wyboru.
 
Jak już zdążyłeś się przekonać jest to bardzo użyteczne narzędzie, dlatego od niego właśnie profesjonaliści SEO także z Goglera rozpoczynają planowanie fraz kluczowych tworząc nową stronę czy sklep internetowy.
 

Wykorzystanie KeywordPlanner-a pozwala nam na:

  • dobór słów kluczowych ściśle związanych z działalnością naszego Klienta

  • dobór słów rentownych – proponujemy tylko słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez Klientów, nie proponujemy słów „duchów” łatwych w wypozycjonowaniu ale nie przekładających się na potencjalny zysk dla Twojej firmy.

 

Zakres terytorialny a dobór słów kluczowych

Wybierając słowa i frazy kluczowe musisz zastanowić się jeszcze nad jedną istotną kwestią uwzgledniającą Twój cel i plany na rozwój swojego biznesu. Mianowicie czy chcesz promować swoją działalność lokalnie czy na terenie całego kraju.
 
Jeżeli Twoja firma działa tylko na określonym terenie np. w danym mieście czy województwie zdecydowanie korzystniej jest promować się jedynie w tym regionie. Dlaczego? Ponieważ:
  • czas wypozycjonowania witryny na frazy lokalne np. suknie ślubne Białystok jest znacznie krótszy,

  • koszty pozycjonowania z użyciem słów kluczowych z określeniem lokalizacji są niższe w stosunku do fraz ogólnych.

słowa kluczowe regionalne

Jeżeli wiec jesteś fryzjerem, kosmetyczką, stolarzem, oferujesz usługi budowlane, prowadzisz salon sukien ślubnych czy jakąkolwiek inną działalność w konkretnej lokalizacji powinieneś dobierać słowa kluczowe tzw. regionalne. Pamiętaj bowiem, że będąc nawet bardzo wysoko w wyszukiwarce na frazę o zasięgu ogólnopolskim możesz nie osiągnąć sukcesu. Oczywistym jest przecież, że ktoś kto wpisuje frazę: fryzjer w zapytaniu do wyszukiwarki w Białymstoku poszukuje usług fryzjerskich w swojej najbliższej okolicy, czyli Białymstoku, a nie np. oddalonej o niemal dwieście kilometrów Warszawie. I choć znajdzie Twoją ofertę to raczej mało prawdopodobne, że z niej skorzysta.

Pozycjonowanie na frazy regionalne

Wybór wąskiego regionu sprawdzi się najlepiej dla:

  1. lokalnych firm i instytucji, oferujących usługi jedynie w danym regionie,

  2. punktów handlowo-usługowych wymagających osobistej wizyty jak wspomniany wyżej salon kosmetyczny lub zakład fryzjerski,

  3. wszelkiego rodzaju instytucji publicznych, kulturalnych, sportowych, rozrywkowych itp.

 

Pozycjonowanie na frazy kluczowe ogólnopolskie

W opisanych poniżej przypadkach zdecydowanie lepsze choć znacznie bardziej kosztowne i trudniejsze będzie przynoszące realne korzyści pozycjonowanie na słowa kluczowe o oddziaływaniu ogólnopolskim, skierowane przede wszystkim do:

  1. sklepów internetowych,

  2. firm usługowym, których usługi można dostarczyć zdalnie lub wysyłkowo np. pocztą e-mail, pocztą tradycyjną,

  3. hurtowni, producentów i dostawców,

  4. firm świadczących usługi B2B

  5. firm usługowych (np. z branży budowlanej), w których lokalizacja siedziby nie stanowi podstawowego elementu wyboru.

 wyszukiwanie słów kluczowych ogólnopolskich

Podsumowując dobór fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów optymalizacji wpływającym na pozycjonowanie Twojej strony internetowej czy sklepu w sieci, czyli na wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Wybór słów kluczowych najodpowiedniejszych do Twojej strony czy działalności jaką się zajmujesz pomimo podanych w tym tekście wskazówek może okazać się zadaniem dość trudnym. Ale nie martw się! Pamiętaj, że specjaliści z Goglera zawsze są do Twojej dyspozycji i pomogą Ci w doborze najwłaściwszych słów, tak byś mógł odnieść sukces w sieci i to za rozsądne pieniądze, bez ponoszenia dodatkowych, zbędnych kosztów.

Autor: Maricn Brzeziński, Gogler

Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017