Pozycjonowanie w Niemczech – ogólne zasady outsourcingu

Pozycjonowanie w Niemczech - Gogler Białystok

Coraz większa ilość polskich przedsiębiorców stara się skutecznie sprzedawać produkty na rynku niemieckim. O ile działalność fizyczna nie wychodzi poza granice kraju, istnieją na to trzy sposoby: sprzedaż na Ebay, sprzedaż na Amazon oraz obsługa strony firmowej w niemieckim Google. Sukces na wszystkich tych polach uzależniony jest od działań, które standardowo podejmowane są również w Polsce. Pozycjonowanie w Niemczech nie ma przy tym wielce odmiennego charakteru, musi jednak być prowadzone w docelowym języku.

Pozycjonowanie stron w Niemczech – specyfika rynku

W tym artykule pominie się jednak eBay i Amazon, gdyż sprzedaż na tych platformach obsługiwana jest przez inne algorytmy niż w Google, choć generalnie rządzi się podobnymi zasadami. Google natomiast nie posiada dodatkowych opcji ponad pozycjonowanie i ads (adwords), stąd czynności te są dla promowania treści kluczowe.

Natomiast różnice kulturowe mogą nieść konieczność dostosowania się do nich. Szczęśliwie Niemcy, podobnie jak my, korzystają głównie z Google – w wyszukiwarce tej szuka informacji 94% Niemców, w Bing jedynie 4.16%, a w Yahoo zaledwie 1%. W większości z Internetu korzystają w tym kraju ludzie w przedziale wiekowym 16-34 lat (90%). A później, z każdym spadkiem o 10 lat, następuje średnio dziesięcioprocentowy ubytek użytkowników Internetu.

Niemcy różnią się też od Polaków pewnymi drobnymi upodobaniami. Wizualnie preferują dokładne i obszerne opisy, dużą ilość informacji, dokładność i dyscyplinę, z czym przecież się kojarzą. Opis towaru czy aukcji stanowi dla nich swojego rodzaju wizytówkę, która pieczołowicie przygotowana poświadcza wysoką jakość produktu. Podkreślanie np. niskiej ceny w Niemczech schodzi na dalszy plan. Pozycjonowanie stron w Niemczech jest więc specyficzne i wiele innych czynników należy brać tu pod uwagę.

Kluczowa rola języka w pozycjonowaniu w Niemczech

Niektóre z nich wynikają wprost z języka niemieckiego, który nakłada na pozycjonowanie stron w niemieckim Google tę samą, wymienianą już dyscyplinę. Podobnie jak opis towaru, w kontakcie z klientem każda wiadomość musi być formalnie doskonała. Wszelkiego typu „potknięcia”, niedokładność, błędy, zostaną potraktowane jako wyraz niedbałości, który rzutować będzie na ocenę produktu. Na frywolność w tym języku, a szczególnie w handlu, nie ma miejsca.

Dotyczy to oczywiście szczególnie wszelkich działań marketingowych, a szczególnie reklamy Google ads w Niemczech, gdyż błędy w niej popełniane mogą skutkować zupełnym fiaskiem nawet wytężonych, wielomiesięcznych działań. Pozycjonowanie na Niemcy musi również uwzględniać specyficzne literki z dwukropkiem, gdyż boty Google je rozpoznają i od ich zastosowania zależy efekt promocji treści.

Natomiast bodajże najistotniejszą częścią pozycjonowania w Niemczech jest odpowiednie dobieranie i tłumaczenie fraz, z naciskiem na drugi element. Wiadomo, że kontekstowo można wiele wyrażeń przetłumaczyć w różny, poprawny przy tym sposób. W języku tym występują również bardzo długie wyrazy, które ze względu na SEO na Niemcy czasem warto rozbijać na części składowe.

Outsourcing we wsparciu w pozycjonowania w Niemczech

Outsourcing dotyczy wszelkich czynności, które przyczyniają się do wypromowania określonej marki na rynku rodzimym i obcym. W wypadku stron zagranicznych podejmowane są jednak dodatkowe czynności, a przy tym konieczna jest nie tylko doskonała znajomość stosowanego języka, lecz również zwyczajów i kultury danego kraju.

Outsourcing w przełożeniu na pozycjonowanie w Niemczech wymaga wzięcia tego wszystkiego pod uwagę w tworzeniu fraz kluczowych, dzięki którym promuje się w Google określone treści i właściwie bez native speakera i/lub specjalistów sukces na tym polu jest niezwykle utrudniony.

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017