Jak sprzedawać na eBay z Polski – kilka wskazówek

Sprzedaż na eBay z Polski - Gogler Białystok

Przyzwyczajeni do Allegro Polacy nie potrzebują czegoś więcej do obrotu towarami w kraju. Nasz portal aukcyjny jest bardzo popularny i na rodzimym rynku doskonale spełnia swoje zadanie. Ebay więc z założenia służy do sprzedaży zagranicznej. Wielu przedsiębiorców chcąc dotrzeć do klientów z zagranicy decyduje się na sprzedaż i jest z tego zadowolona. Ebay jednak różni się od Allegro. Nieco dalej więc przedstawimy kilka porad dotyczących tego jak sprzedawać na Ebay z Polski.

Najpopularniejsze kraje docelowe na eBay

Polscy przedsiębiorcy chcą dotrzeć głównie do dwóch krajów – Wielkiej Brytanii i Niemiec. Popularność polskich produktów w tych krajach stale rośnie i odnotowuje się coraz większe zakupy online robione przez obywateli tych krajów. Nierzadko nie przeszkadza im przy tym fakt, iż muszą długo (tradycyjnie) oczekiwać na przesyłkę wysyłaną poczta polską. Wyjście im naprzeciw na eBay jest więc naturalna konsekwencją handlową polegającą na zwiększaniu podaży w odpowiedzi na popyt. Zapewnienie wygody robienia zakupów na eBay zachęca przy tym dodatkowych klientów.

Nie można jednak nie wspomnieć również o Rosji i Chinach, które choć zalewają rynek europejski różnymi towarami, w tym wątpliwej jakości, to również zaczynają coraz więcej u nas kupować. O ile jednak w Chinach eBay funkcjonuje sprawnie, to w Rosji sytuacja jest podobna, lecz odmienna względem kolejności podejmowanych działań. Tam najpierw należy założyć konto i Vkontakte, z którego Rosjanie korzystają najczęściej, a dopiero później przekierować aukcje Ebay na ten portal społecznościowy.

Jak sprzedawać na eBay z Polski – porady

Istnieje kilka warunków skutecznej sprzedaży poza granicami Polski. Należą do nich:

  • wystawianie aukcji w języku kraju docelowego – jest to oczywistość, jednak należy wziąć pod uwagę fakt, iż tłumacząc oferty np. na język niemiecki obejmuje się nimi nie tylko jeden kraj, a kilka (poza Niemcami: Austrię, Szwajcarię i Luxemburg),
  • dobieranie układu i treści aukcji do kulturowych preferencji odbiorców – wydaje się, że punkt ten jest przesadzony lub nawet dziwny w obrębie Europy, jednak np. Niemcy w porównaniu z Anglikami mają skrajnie różne preferencje i zniechęcają ich pewne elementy opisów – Ci pierwsi lubią obszerne i dokładne, Ci drudzy minimalistyczne i kontekstowe,
  • odpowiednie pozycjonowanie treści ogłoszeń – na eBay działa to podobnie jak w Google, treść ofert musi zawierać frazy pozycjonowane w taki sposób, by trafiały one na górę swojej kategorii, a tym samym zyskiwały większa ilość wyświetleń (narzędzia eBay nie są w pełni skuteczne w tym względzie tym bardziej, że z założenia dają wszystkim sprzedawcom te same możliwości, nie stanowią więc sposobu na wybicie się ponad pozostałych użytkowników, którzy je stosują),
  • analiza potrzeb użytkowników eBay – przeprowadzają ją zazwyczaj specjaliści z pomocą specjalnych programów, a analiza dotyczy głównie określeniu, jakie frazy najczęściej wpisują w wyszukiwarce użytkownicy eBay, następnie z ich zastosowaniem tworzy się treści własne, nawet jeśli nie są związane z nimi tematycznie; określa się ponadto w ten sposób zapotrzebowanie rynku na określone towary, ich przeciętne i najniższe ceny, tworząc tym samym plan marketingowy.

Niektóre z wymienionych czynności nie są łatwe, a bywają niewykonalne. Trudno bowiem wyobrazić sobie, że każdy przedsiębiorca zna doskonale wiele języków. Musi więc zostać zamówione tłumaczenie wystawianych ofert, a dodatkowo musi być ono dokonane przez profesjonalistów znających język reklamy. Podobnie dotyczy to analiz rynku i innych czynników.

Skutecznego biznesu na eBay, na skale zadawalającą przedsiębiorcę, nie da się prowadzić bez takiej fachowej pomocy. Nazywa się ona outsourcingiem i zajmuje się nim już kilka firm w Polsce, np. Gogler.pl czy Nextsell. Oni najlepiej wiedzą jak sprzedawać na eBay z Polski. Standardowo bowiem wykonują analizy rynków, tłumaczą teksty na obce języki i uwzględniają w tych czynnościach pozycjonowanie, bo też wiele firm outsourcingowych zaczynało właśnie od tego w polskim Google.

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017