Trafna wycena pozycjonowania

Trafna wycena pozycjonowania

Pozycjonowanie jest metodą poprawy pozycji stron internetowych w Google. Jego celem jest osiągnięcie efektu, gdy na określoną frazę wpisaną do wyszukiwarki dana strona pojawiać się będzie na jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych i w Mapach Google.

Wzrost liczby wyświetleń strony ma przełożenie na dotarcie do potencjalnych klientów, budowanie sieci klientów, promowanie marki i na jej rozpoznawalności.

Wszystko to ostatecznie kształtuje zyski ze sprzedaży online lub inne zakładane cele.

Linki zewnętrzne a pozycjonowanie stron

Jedną z metod pozycjonowania stron na określone frazy stanowi linkowanie. Działania związane z pozyskiwaniem linków są czynnością, w którą powinien być zaangażowany przynajmniej jeden doświadczony pozycjoner.

Linkowanie zewnętrzne, bazujące na pozyskiwaniu odnośników do promowanej strony wśród innych adresów w Internecie to budowanie struktury linków – czasochłonne zwłaszcza od momentu wprowadzenia w Google algorytmu Pingwin w roku 2012.

Linkowanie zewnętrzne przynosi pożądane efekty jedynie wtedy, gdy ma charakter jakościowy (wartościowe odnośniki), a nie ilościowy (ich niezliczona ilość).

Co składa się na pozycjonowanie stron?

Wyszukiwanie fraz oraz budowanie zaplecza linkowego to jedynie dwie czynności, które składają się i wpływają na wycenę pozycjonowania stron internetowych.

Proces pozycjonowania jest jednak znacznie bardziej skomplikowany i obejmuje zazwyczaj pracę zespołu osób odpowiedzialnych za poszczególne kwestie.

Wystarczy w tym celu wymienić wszystkie główne czynności i powiązane z nimi subkategorie:

  • optymalizacja strony – weryfikacja znajdującej się na niej treści (łącznie z grafikami i zdjęciami), sprawdzanie kodu strony www, wspomniana już analiza kompleksowa pod kątem SEO, wprowadzanie zmian na potrzeby Webmasterów oraz zmiany treści na stronie,
  • wspomniane linkowanie zewnętrzne – analizy istniejącej domeny, projektowanie optymalnej sieci linków, wykorzystywanie zdywersyfikowanych źródeł do linkowania, monitoring w celu dobrania odpowiedniej strategii (weryfikowanie wdrażanych założeń) oraz likwidowanie filtrów i usuwanie szkodliwych linków,
  • stały monitoring – co dotyczy codziennego sprawdzania: kluczowych fraz, ciągłości wyświetlania strony, zainstalowania Google Search Console, dostępności do strony i ewentualnych zmian algorytmów wyszukiwarek,
  • raportowanie efektów – w postaci dostępu Klienta do wyników, kosztorysów miesięcznych, Google Analytics, ale też poprzez informowanie o planowanych zmianach strategii.

W pozycjonowaniu stron wykorzystuje się również AdWords (obecnie Google Ads).

Jest to płatna reklama, którą w Google można rozpoznać po pierwsze po tym, iż promowane w ten sposób witryny znajdują się na pierwszych miejscach w Google, a po drugie, widnieje przy nich mały prostokąt informujący o tym, iż strona jest promowana (hasło: reklama).

Jak rzetelnie wycenia się pozycjonowanie?

Na rynku spotkać można zarówno propozycje wyceny za efekt oraz abonamentową:

  • Ta pierwsza obiecuje określone wyniki, które nie zawsze mogą być osiągnięte. Wynika to z faktu, iż proces pozycjonowania jest długotrwały i właściwie nastawienie na efekt, którego osiągnięcie z założenia powinno zajmować dłuższy czas, stawia pod znakiem zapytania tego typu propozycje.
  • Umowa abonamentowa natomiast wskazuje na kompleksową opiekę zleceniobiorcy i zawierana jest zazwyczaj na dłuższy okres, często na kilka lat, z możliwością przedłużenia. Klient ma wówczas pewność, że nic nie ujdzie uwadze zleceniobiorcy i wyeliminowane zostaną wszelkie czynniki zakłócające proces pozycjonowania.

Umowa taka podpisywana jest na określoną kwotę miesięczną, na podstawie której ustala się kosztorys wszystkich podejmowanych działań.

Zawiera on koszty zazwyczaj wyższe na początku, a z czasem ulegające obniżeniu, ponieważ początkowe czynności wymagają często największych nakładów finansowych, a zalicza się do nich na przykład zakup wartościowych linków czy zapleczy.

Budowana w Google pozycja strony Klienta stale jest monitorowana, co wymaga ciągłej pracy, w trakcie której reaguje się na najmniejsze zmiany jej wypracowanej z czasem pozycji – tym samym należy mieć na względzie, że po osiągnięciu zamierzonego celu nie można strony pozostawić samej sobie.

Długotrwała umowa dotycząca pozycjonowania stron pozwala zatem optymalnie zarządzać budżetem, ponieważ gdy cel w postaci wysokich pozycji fraz w Google zostanie osiągnięty, efekt końcowy trzeba stale monitorować i reagować na wszelkie spadki.

Doświdczona agencja SEO podejmuje się tylko współpracy, z której może się wywiązać. Najważniejsza jest więc podczas wyceny prezentacja rzeczywistych działań oraz ich oczekiwanych rezultatów wraz z przykładami z praktyki i na to każdy Klient może liczyć.

W każdym jednak wypadku wycena usług pozycjonowania stron ma indywidualny charakter – odpłatność za określoną usługę należy wyliczyć po zapoznaniu się z oczekiwaniami Klienta.

Jakie są korzyści z abonamentowego pozycjonowania?

Korzyści z pozycjonowania na abonament narzucają się więc samoczynnie i są podsumowaniem powyższego, a należą do nich głównie:

  • nie tylko spełnienie podstawowego celu jakim jest promowanie strony Klienta, ale też utrzymywanie tego stanu poprzez cykliczne działania i stałe doglądanie oraz monitorowaniu statusu strony w Google,
  • uwzględnienie wszelkich czynników, które będą utrudniały promowanie strony – umowa abonamentowa obejmuje kompleksowy zakres działań dotyczących pozycjonowania strony,
  • możliwość monitorowania pracy pozycjonerów przez Klienta między innymi dzięki narzędziu Google Analytics, a także ocena rezultatów pozycjonowania w oparciu o comiesięczne raporty pozycji.

Wycena pozycjonowania zależna jest od tego, jaki Klient zakłada cel.

Aby strona miała szanse znaleźć się w Top 10, w tym na najwyższych pozycjach, niezbędne są przemyślane działania, uwzględniające konkurencyjność poszczególnych fraz oraz specyfikę danej branży.

Odpowiednio przygotowana strategia SEO zwiększa skuteczność działań pozycjonerów.

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017