Własna strona internetowa – komu jest szczególnie potrzebna?

Własna strona internetowa – komu jest szczególnie potrzebna?

Internet stanowi obecnie dla wielu osób podstawowe źródło informacji i chcąc znaleźć na przykład dobrego hydraulika nie trzeba już, jak kiedyś, sięgać po lokalną gazetę – wystarczy chwila na znalezienie informacji w online.

Podobnie jest z innymi usługami, wydarzeniami kulturalnymi w okolicy i nie tylko. Globalna sieć pomaga w zebraniu informacji na każdy temat, dostarcza też potrzebnej, poszukiwanej wiedzy.

Z założenia więc strona internetowa wnosząca ciekawe lub istotne informacje jest wartościowa. Rozpatrując temat w kierunku „szczególnych potrzeb” można sugerować się trendami Google.

Strona internetowa – popularność jako wyraz szczególnej potrzeby

Rozpatrując „szczególną potrzebę” w ten sposób, uznać można, iż strony internetowe najchętniej odwiedzane, statystycznie są najbardziej potrzebne i doceniane.

Pomóc w określeniu grup stron  popularnych pomóc może Google Trends, gdyż od lat gromadzi informacje tego typu.

Z wieloletnich analiz wynika, że do najpopularniejszych grup tematycznych należą: sport, rozrywka, kulinaria, moda i uroda oraz wszelkie strony poradnikowe. Internet jest obecnie dla niektórych osób jedynym lub głównym źródłem informacji.

Również w poszczególnych branżach trudno wyobrazić sobie brak strony internetowej. Jest to dla przykładu przemysł związany z grami komputerowymi, oprogramowaniem czy nawet naprawą PC.

Istnieją i takie, które do dzisiaj mają poważną konkurencję w postaci kolorowych gazet, co oczywiście dotyczy serwisów z modą, czy nowoczesnymi trendami.

Część społeczeństwa traktuje jeszcze gazety jako źródło podstawowej informacji, które wnosi podsumowanie tego co najlepsze w danej tematyce.

Internautów jednak każdego roku przybywa i dwa fakty w wypieraniu klasycznych źródeł informacji mają niebagatelne znaczenie – po pierwsze, za odnalezienie informacji w Internecie nie trzeba płacić jak za gazetę, a po drugie, ilość danych w Internecie jest niemal nieskończona.

Natomiast to „nieskończenie” wprowadza nas już w tematykę SEO, pozycjonowania i tworzenia strony internetowej w taki sposób, by była widoczna wśród nieraz tysięcy stron do niej podobnych.

Kiedy strona internetowa jest szczególnie potrzebna?

Strona internetowa jest szczególnie potrzebna, gdy:

  • związana z nią działalność dopiero startuje i wymaga wsparcia reklamy na rynku oraz przebicia się wśród konkurencji,
  • celem strony internetowej ma być budowanie wizerunku danej osoby, produktu, marki czy firmy,
  • działalność gospodarcza ma niszowy charakter i/lub dotyczy rzadkich/nietypowych usług lub produktów,
  • planowane jest stworzenie grupy fanowskiej, aby skupić osoby posiadające podobne zainteresowania, doradzać innym zgodnie ze swoją wiedzą i w wielu innych przypadkach.

Należy zwrócić uwagę na to, iż strony internetowe firmowe lub osobiste, zgodnie z panującymi w SEO trendami, są wspomagane przez blog SEO.

Nieraz powstają w tym celu niezależne strony, ale też w formule wielu z nich można odnaleźć zakładki poradnikowe.

Spełnia się w ten sposób jeden z wymienionych wyżej trendów w Google, gdzie oszacowano, iż treści poradnikowe (blogowe), są najczęściej wyszukiwane. One właśnie odpowiadają na pytania: jak?, gdzie?, co zrobić? itd.

Blog SEO jako przykład potrzebnej strony internetowej

Przekładając powyższe na to, komu jest potrzebna strona internetowa, jest to z pewnością, ale też dla przykładu, każda osoba, która w swojej dziedzinie ma wiele do powiedzenia lub posiada zainteresowania, którymi  najzwyczajniej chce się podzielić z innymi.

Jeżeli jednak strona nie jest odpowiednio pozycjonowana, nie tylko po jakimś czas zostanie wyparta przez inne treści w Google, ale też może się nie pojawić w wynikach Google, jeżeli mowa o stronie nowej.

Dlatego stosuje się określenie „blog SEO”, by wskazać, że nie jest on pozostawiony samemu sobie i podejmuje się na nim działania, które mają go wypromować w Internecie.

Blog SEO, podobnie jak każda inna strona internetowa, może być prowadzony przez osobę indywidualną, lecz często nie są to wystarczające działania.

Pozycjonowanie takiej strony w Google wymaga wtedy pracy przynajmniej kilku osób, które specjalizują się w swoich dziedzinach, a są to między innymi:

  • graficy komputerowi, którzy nadają stronie ciekawą szatę graficzną, co ma szczególne znaczenie w handlu, ale też jest uznawane za element SEO (może wpływać na wydłużenie czasu przebywania na stronie),
     
  • pozycjonerzy analizujący Google i wyznaczający frazy kluczowe, które muszą być zawarte na blogu SEO,
     
  • copywriterzy piszący teksty na blog, by w ten sposób wypromować go w Google,
     
  • informatycy, którzy dbają o szybkość wczytywania strony, usprawnienie poszczególnych funkcjonalności, wpływających na szeroko pojęte User Experience.

W ten sposób powstaje blog SEO, który może być widoczny na pierwszej stronie w swojej kategorii w Google, a wymienione działania są warunkiem, by tak się stało.

Bez profesjonalnej obsługi SEO tak strona internetowa, jak i prowadzony osobno blog, mają mniejsze szanse na obecność w Top 10 wyszukiwarki Google.

Argumenty, dla których warto posiadać stronę internetową

Istnieją też przyczyny wskazujące na wagę posiadania strony internetowej, w tym spełniającej warunek „szczególnej potrzeby”.

Dzieję się tak, gdy strona jest:

  • źródłem kontaktu dla potencjalnych Klientów, współpracowników, osób posiadających podobne zainteresowania itd.,
     
  • wskazówką wiarygodności prowadzącej stronę osoby lub firmy (łącznie ze znajdującymi się na niej danymi uwierzytelniającymi),
     
  • czynnikiem sprawiającym, że istnieje całodobowa dostępność do określonych informacji czy oferty,
     
  • poszerzeniem działalności na rynku, np. jeśli dotąd prowadzona była jedynie sprzedaż stacjonarna,
     
  • wartościowym narzędziem służącym do budowania własnej marki na rynku,
     
  • znakomitym narzędziem marketingowym, które m.in. tworzy grupy Klientów otrzymujących cykliczne powiadomienia o nowościach,
     
  • wysoko uznaną metodą reklamowania: usług, towarów, własnego wizerunku.

Strona internetowa SEO, jej pozycjonowanie, prowadzenie bloga SEO, to właściwie kompleksowe działania zmierzające do zaistnienia na rynku, utrwalania na nim własnej pozycji, dzielenia się z innymi pasjami, a często też udzielania bezinteresownej pomocy.