Wykonywanie stron internetowych

Wykonywanie stron internetowych

Aktualnie zupełnie nowe przedsiębiorstwo bez strony internetowej ma znacznie mniejsze szanse na dotarcie do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.

Firmowe strony internetowe muszą być przy tym odpowiednio dopracowane, na przykład dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Kolejna kwestia to optymalizacja na potrzeby pozycjonowania, aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających daną stronę i poprawić jej widoczność w Internecie.

Te same zasady dotyczą jednak stron prywatnych i innych: fanowskich, blogowych czy społecznościowych – nigdy nie rozwijają się one samodzielnie, a ich wysokie wyniki w wyszukiwarce zawsze są związane z dużym wkładem pracy zespołu specjalistów.

Popularne strony internetowe

Przy powyższym strony internetowe mogą spełniać określone zadania.

Do zadań tych należą między innymi:

  • budowanie wizerunku/marki firmy – można je właściwie uznać za podstawowy cel tworzenia każdej strony, choć nie zawsze nadrzędny; strony internetowe wizerunkowe są jednak skupione na rozwijaniu i wzmacnianiu pozycji osoby lub firmy w Internecie, a należy przy tym zaznaczyć, że jest to proces długotrwały, co oznacza, że nie należy tworzyć strony www bez planu dalszej opieki nad nią; markę firmy buduje się latami, a zespół pozycjonerów stale dba o stronę i dokonuje strategicznych zmian;
     
  • budowanie zaplecza sprzedaży produktów – innymi słowy tworzenie sklepów internetowych, które przy obecnym rozwoju technologii pozwalają dotrzeć niemal do wszystkich osób korzystających z Internetu, w tym przez urządzenia mobilne; strony internetowe e-commerce posiadają bardzo rozbudowany system analizowania sprzedaży (narzędzia do marketingu i remarketingu), a także do zarządzania sprzedażą (m.in.: zarządzanie magazynem, logistyką, nowoczesnymi płatnościami, dopasowywaniem treści do użytkownika);
     
  • dostarczanie informacji – co dotyczy głównie wszelkiego rodzaju portali internetowych, które również pomagają budować wizerunek danej firmy lub marki; dodatkowo skupiają w jednym miejscu osoby powiązane z danym tematem, pozwalają komunikować się z osobami o podobnych zainteresowaniach, zazwyczaj przybierając formę albo społecznościową, albo informacyjną.

Jednym z rodzajów stron internetowych są dla przykładu tzw. landing pages (strony docelowe). W naszym odczuciu są one niedoceniane przez wielu użytkowników Internetu, a pozwalają nawet zastąpić stronę firmową – mogą być przy tym dowolnie zintegrowane z Facebookiem, Instagramem, czy narzędziami typu Google Ads lub e-mailowym marketingiem.

Oczywiście przy tworzeniu stron internetowych, bez względu na ich cel i zawartość, zawsze można zaplanować pozycjonowanie, które ma na celu nadanie odpowiedniej widoczności w Google.

Jest to jednak tylko jeden z wielu elementów zwiększania siły przebicia danej strony w globalnej Sieci.

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie sprawia, iż po wpisaniu w przeglądarce dowolnej frazy, określona strona internetowa pojawia się w wynikach wyszukiwania. Natomiast od jakości pozycjonowania zależy, na którym miejscu w Google strona ta będzie widoczna.

Doświadczone firmy z branży SEO zazwyczaj zobowiązują się w umowie do prowadzenia działań dla osiągnięcia zakładanego rezultatu, który dotyczy wypromowania strony Klienta do pierwszej dziesiątki wyników Google na określone frazy.

Wymaga to jednak pracy długoterminowej, niemal zawsze wielomiesięcznej, w czasie której podejmuje się wiele specjalistycznych czynności, m.in.:

  • odpowiednie przygotowanie i publikacja na stronie treści zawierających najczęściej wpisywane frazy w Google w danej kategorii – produktów, usług, obszaru zainteresowań i innych,
     
  • optymalizacja kodu HTML, a także dbanie o usunięcie ewentualnych błędów ze strony elementów spowalniających jej wczytywanie,
     
  • linkowanie zewnętrzne, które ma na celu zwiększyć dostępność i widoczność strony,
     
  • działania na potrzeby dynamicznych aktualizacji, na co pozytywnie reagują boty Google: nowe treści, zdjęcia, zakładki,
     
  • dbanie o unikalność strony internetowej, co ma związek z usuwaniem z niej wszelkich treści noszących znamiona plagiatu i publikowanie wyłącznie tekstów unikalnych.

Pozycjonować można strony nowo powstałe oraz takie, które mają już swoją historię w Internecie, jeżeli specjalista SEO nie widzi przeciwwskazań. Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń.

Skuteczne pozycjonowanie to systematyczna praca

Pozycjonowanie nie kończy się na wypromowaniu strony. Kiedy już osiągnęła ona pożądaną pozycję (np. w pierwszej dziesiątce wyników Google), trzeba wzmacniać ten efekt kolejnymi działaniami.

Szeroko pojęte usługi SEO są więc działaniami długoterminowymi i powinny być podejmowane cyklicznie oraz na bieżąco, dopóki strona ma spełniać swoje zadanie.

Strony internetowe wymagają zatem nieustannego nadzoru oraz profesjonalnych działań, aby spełniać swoją rolę w kontekście pozycjonowania.