Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych
Zapewne nie jedna osoba zastanawiała się: dlaczego niektóre strony w wyszukiwarkach internetowych pojawiają się wyżej a inne niżej? Czy wpływa na to marka firmy lub produktu, czy po prostu popularność witryny? A może za coś konkretnego się płaci, że akurat ta czy tamta strona pojawia się wyżej?

Okazuje się, że kluczem jest tutaj pozycjonowanie. Proces absolutnie najważniejszy, o którym powinno się myśleć już podczas tworzenia i uruchomiania stron internetowych.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Jeśli czegoś nie ma w Internecie to nie ma tego w ogóle.
 
To stwierdzenie można przyjąć za całkowicie zgodne z prawdą, jednak problem polega także na tym, że „coś” jest a ciężko to znaleźć. Dlatego właśnie usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych mają obecnie tak duże wzięcie. Każdy by chciał, aby to właśnie jego firma jak najwyżej ukazywała się w wyszukiwarkach internetowych.
 
Proces pozycjonowanie strony w telegraficznym skrócie, to nic innego jak optymalizacja konkretnej aplikacji. Jest to problem wymagający ogromnej uwagi, który wiąże się ze stałym monitorowaniem konkretnej witryny. Aby dobrze zoptymalizować stronę należy przede wszystkim:
  • wyselekcjonować słowa kluczowe – frazy czy słowa kluczowe stanowić muszą podstawę nowo tworzonej lub aktualizowanej strony. Osoba, która zajmuje się optymalizacją musi dobrać zestaw słów kluczowych tak, aby zgadzały się one z charakterem danej firmy a do tego dawały jej wysoką pozycję w najpopularniejszych wyszukiwarkach,

  • promocja marki na stronie – optymalizowanie to także tworzenie linków sponsorowanych. Pozwala to promować markę w różnych miejscach. Reklama w tym przypadku jest skuteczna, gdyż nie jako „sama się napędza”. Osoba od pozycjonowania musi, więc dokładnie prześledzić charakter danej firmy i dobrać do niej konkretne linki sponsorowane,

  • moderowanie strony – aktualizowanie strony to tylko jeden element, który pozwala ją lepiej optymalizować. Dziś moderowanie strony to także: dodawanie komentarzy, pisanie opinii, dodawanie zdjęć, dodatkowych linków czy tworzenie artykułów, które dobrze komponują się z konkretnym charakterem strony.

Kwestie wizerunkowe z punktu widzenia pozycjonowania

Poza samą "techniczną" stroną optymalizacji ważna jest także kwestia wizerunkowa. Od niej bardzo wiele zależy, dlatego witryna tworzona dla nowego klienta musi być:

  • odpowiednio czytelna – klient odwiedzający stronę musi poruszać się na niej sprawnie i łatwo. Zakładki, treści ofertowe czy różnego rodzaju cenniki muszą być dla Klienta łatwo dostępne a przy tym być czytelne i proste,

  • oparta o ciekawe wzornictwo – niezwykle istotna jest tutaj szata graficzna. Dobór odpowiednich kolorów, wstawek czy innych form graficznych zdobień, musi być precyzyjnie dobrany. Wizualizacja strony to istotny czynnik, na który składa się sam charakter strony,

  • posiadać dostęp do przydatnych zakładek – tutaj wiele zależy od pomysłowości zarówno Klienta, jak i osoby, która zajmuje się pozycjonowaniem. Słowem – im ciekawsze zakładki na stronie, tym większe szanse za zainteresują one różne grupy Klientów.

Oczywiście patronat nad stroną obejmuje osoba, która bezpośrednio zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem. Musi ona stale „czuwać” nad jej wizerunkiem, zawartymi w niej treściami oraz szatą graficzną.

Jak ważne jest odpowiednie pozycjonowanie strony?

Ponad 80% klientów szukających konkretnych produktów i artykułów korzysta w Internecie z tych stron, które pojawią się w pierwszych dwóch odsłonach najpopularniejszych wyszukiwarek. Błędne jest myślenie, że firmy z „pierwszych stron najpopularniejszych wyszukiwarek” to te największe i najbardziej popularne. Owszem, zdarza się, że pod hasłem „ubezpieczenia” wyświetlą nam się strony od największych towarzystw ubezpieczeniowych, choć Internet zna także inne przykłady.
 
Prostym przykładem ilustrującym to, o czym mówimy są nowo powstające strony, które oferują usługi już istniejące, strony niespecjalnie rozbudowane za to w nowej odsłonie. Ich sukces nie polega na tym, że firma jest duża (w końcu jest nowa), że posiada jakąś niezwykle rozbudowaną ofertę. Po prostu, została doskonale zoptymalizowana w oparciu o te właśnie podstawowe elementy, które zostały już wymienione. Pozwala to bardzo skutecznie ją spopularyzować i na zasadzie „kuli śniegowej” zdobywać nowych Klientów. A wszystko to dzięki skutecznej optymalizacji.

Pozycjonowanie powierz profesjonalistom

Gogler jest przykładem marki, która o pozycjonowaniu i optymalizacji wie niemal wszystko. Stworzenie witryny internetowej, przygotowanie dla niej wartościowej treści w oparciu o słowa kluczowe i wreszcie odpowiednie zoptymalizowanie całości sprawia, że oferta jest nie tylko bardzo profesjonalnie przygotowana, ale pozwala na odniesienie realnego sukcesu w Internecie.
 
Dziś z usług Goglera korzystają setki Klientów w różnych częściach Polski i innych państw Europy. Coraz większa świadomość Klientów sprawia, że wiedzą oni, iż dzięki skutecznemu pozycjonowaniu są w stanie skutecznie wypromować swoją markę i usługi w Internecie.
 
Dlatego bez wglądu na charakter prowadzonej działalności gospodarczej warto zapoznać się z ofertą Goglera. Jesteśmy gwarancją profesjonalnego i fachowego podejścia do wszelkich zagadnień związanych z optymalizacją strony internetowej.
Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2016