Projektowanie strony internetowej dla lokalnej firmy

projektowanie stron internetowych dla lokalnych firm
Tworzenie stron internetowych dla lokalnych firm pozwala w efektywny sposób wykorzystać środki przeznaczone na ten cel przez właściciela firmy. Aby spełnić oczekiwania klientów ze swojego miasta, regionu, czy województwa, należy mieć odpowiednią stronę www.

Strona internetowa powinna stanowić wartość zarówno dla odwiedzających, jak i dla wyszukiwarki Google, dlatego ważne jest, by przy tworzeniu stron połączyć estetykę i funkcjonalność z optymalizacją na potrzeby pozycjonowania.

Lokalne strony www – dla miejscowych i przyjezdnych

Klienci szukający usług w okolicy swojego miejsca zamieszkania to główna część grupy docelowej firm lokalnych. Mniejszy, lecz równie ważny odsetek tej grupy stanowią osoby, będące tymczasowo w okolicy. Dla nich wszystkich istotne są takie informacje, które pozwolą znaleźć w pobliżu daną usługę.
 
Tworząc stronę internetową dla lokalnej firmy należy zwrócić uwagę na kilka jej punktów i zadbać, aby były one odpowiednio uzupełnione. Odwiedzający stronę będą mieć ułatwione zadanie dzięki właściwemu przygotowaniu poniższych zakładek:
  • Strona główna – widziana zazwyczaj jako pierwsza przez użytkowników, dlatego powinna się tam znajdować nazwa firmy, profil jej działania, zalety dające przewagę nad konkurencją, godziny otwarcia,
  • Kontakt – niezbędne informacje to pełna nazwa firmy, dokładny adres siedziby, aktywny numer telefonu, aktualny adres mailowy; dane mogą być przypisane do konkretnych osób z załogi, co zwiększy wrażenie otwartości firmy na klienta,
  • Dojazd – podstawowym elementem jest wskazana na mapie lokalizacja, a dodatkowe ułatwienie stanowią informacje o konkretnych odległościach lub punktach orientacyjnych dla osób nieznających okolicy,
  • Usługi – najlepsze miejsce do przedstawienia i opisania oferowanych usług; warto wziąć pod uwagę okoliczną konkurencję i na tej podstawie wypunktować atuty swojej oferty,
  • O firmie – zakładka sprawdzająca się zwłaszcza w przypadku lokalnych firm z długoletnią tradycją; w ciekawym rysie historycznym można pokazać znaczenie własnej firmy na lokalnym rynku i jej zasługi dla okolicznych mieszkańców,
  • Opinie klientów – w społecznościach lokalnych najlepszą pochwałę usług firmy stanowią polecenia. Wystarczy poprosić aktualnych klientów o opinię na temat firmy lub konkretnej usługi, aby móc uzupełniać tę zakładkę, która będzie pełnić rolę źródła wiarygodnych poleceń.

W zależności od branży i specyfiki danej firmy ważna może być także szczegółowa zakładka „Oferta”, a także podstrony z najczęściej zadawanymi pytaniami lub listą firm współpracujących. Specyfika firm lokalnych sprawia, że do tworzenia stron należy zawsze podchodzić indywidualnie.

Lokalna strona internetowa – globalne wytyczne

Istotą obecności strony na rynku lokalnym jest jej pozycjonowanie, które pozwala dotrzeć do osób, szukających konkretnych usług w sieci. Osoby te zdają się na wyniki w wyszukiwarce, które mają wskazać na konkretne pobliskie firmy. Sprzyja temu zarówno pozycjonowanie organiczne jak i Google Maps.
 
Warunki dobrego pozycjonowania w przypadku firm lokalnych są takie jak w pozycjonowaniu na cały kraj. Dotyczy to etyczności metod pozycjonerskich, właściwej optymalizacji strony, dbania o jej aktualizacje i bezpieczeństwo, a także promowania w mediach społecznościowych. Różnicę stanowią mniejsze nakłady finansowe wynikające z kosztu poszczególnych działań.
 

Tworzenie stron www bez tajemnic

Firmy lokalne wyróżnia fakt, że są bliższe i bardziej dostępne dla swoich klientów, dlatego podkreślamy ten atut podczas tworzenia stron internetowych. Nasze doświadczenie oraz profesjonalizm mają odbicie w każdej stronie internetowej stworzonej od początku istnienia Goglera. Zapraszamy do kontaktu, wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązania.

 

Autor: Marcin Brzeziński, Gogler

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017