Reklama efektywnościowa na Facebooku i social media

reklama na Facebooku to skuteczne narzędzie

Pojęcie reklamy efektywnościowej nie jest jeszcze rozpowszechnione, natomiast sama idea znana jest dobrze właścicielom firm. Ten model reklamy internetowej to nieustanne dążenie do zwiększenia skuteczności działań promocyjnych. Reklama efektywnościowa przedstawia sytuację, kiedy reklamodawca płaci za efekty, do osiągnięcia których zobowiązuje się osoba wykonująca usługę.  

Reklama na Facebooku i mierzenie działań

Wszelkie działania w sieci oraz szeroko pojętych mediach społecznościowych można zmierzyć pokazując efekty tych działań. Za pomocą profesjonalnych narzędzi zintegrowanych z danym portalem lub platformą przygotowywane są raporty lub bieżące analizy, w których widać, jak dana kampania przebiega i jak jest skuteczna.
 
Planując zainwestowanie określonego budżetu w reklamę efektywnościową możesz rozliczyć swojego usługodawcę, na przykład agencję reklamową, z prowadzonych działań, ponieważ już na początku ustalacie, za co dokładnie naliczane będą poszczególne opłaty, na przykład:
 
  • CPC, czyli Cost Per Click – koszt za kliknięcie, kiedy osoba odwiedzająca stronę kliknie w konkretny link,
  • CPM, czyli Cost Per Mile – koszt za 1000 kliknięć; prowizja za każde 1000 wyświetleń reklamy,
  • CPA, czyli Cost Per Action – koszt za akcję; określona akcja na stronie zleceniodawcy może dotyczyć przeczytania artykułu, polubienia strony na Facebooku,
  • CPL, czyli Cost Per Lead – koszt za kontakt; kiedy użytkownik wypełni formularz zgłoszeniowy, lub w inny sposób poda swoje dane kontaktowe,
  • CPO, czyli Cost Per Order – koszt za zamówienie; użytkownik składa zamówienie po zapoznaniu się z daną reklamą,
  • CPS, czyli Cost Per Sale – koszt za sprzedaż; wynagrodzenie płatne jest od sprzedaży.

Skuteczni marketingowcy mogą zgodzić się na powyższe formy rozliczeń, ponieważ dzięki nowoczesnym narzędziom prowadzą owocny marketing na Facebooku i w innych mediach społecznościowych, ułatwiając małym, średnim oraz dużym firmom przyciągnąć uwagę klientów i realnie zwiększyć sprzedaż.

Facebook dla firm, korzyści dla właścicieli

Dzięki reklamie efektywnościowej na Facebooku profesjonalne agencje reklamowe mogą ukazać cały swój potencjał i odwagę w podejmowaniu współpracy opartej na rozliczaniu wyników prac. Skuteczna reklama na FB na powyższych zasadach to możliwość:

  • sprawdzenia efektów – każdy etap kampanii może być dopełniony o raporty i statystyki dotyczące skuteczności danej reklamy, liczby osób, do których dotarła,
  • rozliczenia z pracy – uzyskanie informacji o natężeniu działań promocyjnych, ich powtarzalności oraz wykorzystanych narzędziach,
  • analiza poszczególnych przypadków – szczegółowe informacje dotyczące wyników skrajnych, nagłych skoków i nagłych spadków zainteresowania odbiorców,
  • wybrania nowych dróg dla polepszenia wyników – dobra strategia pozwoli dodać mocy reklamie, kiedy wyniki zastygną na danym poziomie.

Narzędzia i opcje dostępne w ramach social media marketing (SMM) mogą obniżyć ogólne koszty reklamy w mediach społecznościowych, dzięki czemu w ramach jednego budżetu można wykonać znacznie więcej działań. Pozwala to usługodawcom dobrze prowadzić chociażby reklamę na Facebooku jako filar reklamy efektywnościowej.

Przewaga reklam na Facebooku nad tradycyjnymi formatami

Mądrze prowadzony marketing na Facebooku, a jednocześnie podany w ciekawej formie na stale aktualizowanym fanpage'u lub w dobrze przygotowanych i promowanych postach to interakcja, której oczekują klienci. Ważna jest dla nich możliwość wyrażenia opinii online pod danym postem lub wpisem na blogu.
 
Inwestując w reklamę efektywnościową możesz wymagać od agencji reklamowej konkretnych rezultatów i już na początku współpracy określić, czego oczekujesz. Profesjonalny marketing w Internecie pomoże skutecznie wypromować Twoją firmę za pomocą tradycyjnych oraz najnowszych narzędzi reklamowych.

 

Autor: Marcin Brzeziński, Gogler

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017