Niemiecki Amazon liderem sprzedaży

Sprzedaż na niemieckim Amazonie potrafi w ciągu 12 miesięcy odmienić losy niewielkich polskich firm i wprowadzić je na nowy biznesowy poziom. Duża liczba zamożnych klientów to szansa na zwiększenie produkcji i sprzedaż w wyższej cenie. Sprzedawać na Amazon możemy w 11 krajach m.in. w Niemczech, UK, ale także Indiach, USA czy Japonii. Najpopularniejsza platforma aukcyjna na świecie sprzedała w 2017 roku produkty za ponad 170 bilionów dolarów, przyczyniając się do biznesowych sukcesów wielu lokalnych oraz globalnych firm.

Jak sprzedawać na Amazonie

Jak sprzedawać na Amazonie i osiągnąć sukces? Tutaj liczy się ciekawy produkt i bardzo dobra opinia klientów. Na rynkach zachodnich konsumenci przyzwyczajeni są do odbioru przesyłki następnego dnia po zakupie na platformie aukcyjnej. Tak jest m.in. w przypadku Amazona w Niemczech i Anglii. Aby sprzedawca wypełnił ten standard, niejednokrotnie wspiera się m.in. fullfilment’em. Na czym to polega? Umów się z nami na spotkanie lub telekonferencję w sprawie sprzedaży zagranicznej swoich produktów i usług na Amazon.


Analiza potencjału produktu na Amazon

Założenie konta i kampanie reklamowe na Amazonie

Obsługa sklepu w języku klientów

Przesyłka i księgowość

Zostaw kontakt. Oddzwonimy.

Twoje dane wykorzystamy jednorazowo, aby opowiedzieć o naszej ofercie.

Skuteczna sprzedaż zagraniczna na Amazon z Polski

Amazon jest światowym gigantem sprzedaży e-commerce, który od niedawna rozwija skrzydła również w Polsce. Istnieją już w naszym kraju trzymagazyny, a na początku 2018 roku pojawiły się doniesienia o tym, że powstaną kolejne na dolnym śląsku i w Gliwicach.

Ponadto Amazon jest zainteresowany Białymstokiem i być może i tam powstanie kolejna inwestycja, o czym w grudniu 2017 informowała Gazeta Wyborcza. To dla nas dobra informacja, bo siedziba Goglera mieści się właśnie w Białymstoku. Byłoby to miłe dla nas zrządzenie losu, bo nasza siedziba mieści się w Białymstoku. Stąd wspieramy polskie firmy w sprzedaży na Amazon.

 Pierwsze kroki w sprzedaży na Amazon

Zaznaczyć należy, że Amazon nie jest odpowiednikiem polskiego Allegro i amerykańskiego Ebay, na którym sprzedawać mogą osoby fizyczne. Sprzedaż na Amazon zarezerwowana jest wyłącznie dla zarejestrowanych przedsiębiorców. Jest to m.in. związane z koniecznością posiadania odpowiednich znaków ewidencji i/lub jakości; są to powszechnie znane kody: ISBN, UPC czy EAN. Kody te jednocześnie służą do weryfikacji dostępności określonego towaru na Amazon, znajdują więc szersze zastosowanie.

Polski przedsiębiorca ma na Amazon do wyboru dwa rodzaje kont – basic oraz premium. Różnice między nimi sprowadzają się do istnienia abonamentu (premium) oraz odpłatności za wystawianie przedmiotów na sprzedaż. Konto basic nie wymaga opłacania abonementu, lecz wystawianie przedmiotów jest odpłatne. Zalecane jest tym samym dla firm, które cechuje niewielka sprzedaż.

Rejestracja konta sprzedawcy przebiega podobnie, jak to ma miejsce w innych portalach. Należy się jednak do niej przygotować, gdyż wymaga przesłania kopii kilku ważnych dokumentów i wprowadzenia wrażliwych danych.

Należą do nich:

  • kopia sądowego odpisu z KRS,
  • kopia dowodu osobistego (dane muszą być zgodne z odpisem z KRS),
  • potwierdzenie zameldowania i zamieszkiwania w tym samym miejscu,
  • numer konta bankowego otwartego w banku polskim (wcześniej, by handlować na Amazon należało posiadać konto otwarte zagranicą),
  • oraz kartę debetową przypisaną do rejestrowanego rachunku bankowego.

Kopie dokumentów przesyła się poprzez załącznik podczas rejestracji. Numery konta i karty wpisuje się w odpowiednim miejscu na stronie rejestracji. Jak sprzedawać na Amazon to jednak nie tylko pytanie dotyczące strony formalnej, chodzi bowiem o to, by sprzedawać skutecznie i wygodnie. A temu służą już niektóre innowacje wprowadzone przez Amazon. Do najbardziej znanej i powielanej już przez niezależne firmy należy tzw. fulfilment.

 Jak sprzedawać na Amazon z Polski – fulfillment v. wysyłka tradycyjna

Kupujący na Amazon spotykają się z trzema rodzajami ofert: pochodzącymi bezpośrednio od Amazon, pochodzącymi od sprzedawców, którzy współpracują z Amazon, oraz takich, którzy jedynie wykorzystują platformę do sprzedaży, lecz czynią to niezależnie. W pierwszym i drugim przypadku kupujący może liczyć na obsługę wysyłkową Amazon i w tym miejscu warto przywołać powstające w Polsce, opisywane już we wstępie magazyny. One właśnie służą temu, by szybko i sprawnie dostarczać towar do polskiego Klienta, który dokonał zakupu zagranicą. Analogicznie działają na korzyść polskich przedsiębiorców magazyny znajdujące się w wielu krajach europejskich i poza kontynentem. Jest to właśnie tytułowy fulfillment.

Polega on zatem na przechowywaniu w danym kraju towaru zza granicy i przez to szybkim dostarczaniu go do Klienta przez pracowników magazynu Amazon. Opcja fulfillmentu obejmuje więc również obsługę przesyłek. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie zarówno dla polskiego przedsiębiorcy, jak i kupującego. Na Amazon markę sprzedawcy buduje głównie obsługa Klienta. Dzięki korzystaniu z opcji fulfillmentu praktycznie eliminuje się jego potencjalne niezadowolenie skojarzone z długim czasem oczekiwania na przesyłkę. Amazon przy tym działa tak prężnie, że w niektórych krajach, towar zakupiony w Polsce dotrzeć może do kupującego już na drugi dzień po zakupie – przyzwyczajeni są do tego np. użytkownicy w Wielkiej Brytanii.

Szybkim wysyłkom towarzyszą opakowania Amazon, które wzmacniają markę sprzedawcy. To jednak nie wszystkie zalety towarzyszące podpisaniu umowy o fulfillment. Zyskuje się dzięki niej również:

  • magazynowanie większej partii towaru – zaletą tego systemu jest fakt, iż wysyłki z Polski mają miejsce jedynie wówczas, gdy na wyczerpaniu jest stan magazynowy, wysyła się więc cyklicznie większą partię towaru,
  • obniżenie cen zakupu – z wyeliminowaniem kosztów wysyłki zagranicznej przedmiotu wiążą się dodatkowe korzyści w postaci obniżenia całościowych kosztów zakupu,
  • stałe utrzymywanie wysokiej jakości obsługi Klienta – dzięki czemu w nieprzerwany sposób będzie budowana marka sprzedawcy zagranicą (filfillment obejmuje również kontakt z Klientem – informowanie o wysyłce, a także przyjmowanie zwrotów),
  • czas i komfort – dzięki wyborowi fulfillmentu polski przedsiębiorca zwolniony będzie z wielu obowiązków związanych z pracą, a nierzadko zatrudnieniem dodatkowych pracowników obsługujących wysyłki do Klientów.

Jak więc sprzedawać na Amazon z Polski? Zdecydować się na opcję fulfillmentu czy wysyłkę tradycyjną z Polski każdego sprzedanego przedmiotu? Wbrew pozorom nie są to łatwe pytania pomimo faktu, iż współpraca w tym zakresie z Amazon jest właściwie warunkiem uzyskania sukcesu sprzedaży poza krajem. Chodzi oczywiście o koszty, bo fulfillment nie jest tani. Wobec tego decydująca wydaje się być tutaj skala sprzedaży. Jeśli jest ona duża, opisywana opcja sprzedaży na Amazon idealnie wpisuje się w oczekiwania handlowców e-commerce, któzy dzięki niej są zwolnieni z wielu obowiązków i mogą się skupić na reklamie oraz promowaniu swojego sklepu na Amazon.

 Promowanie sklepu na Amazon – wsparcie outsourcingowe

Wymieniony w tytule outsourcing to wsparcie sprzedażowe w handlu e-commerce. Jego znaczenie wzrasta odkąd polscy przedsiębiorcy, właśnie dzięki Amazon i eBay, mają możliwość dotarcia do Klientów zagranicą.

Outsourcing prowadzony jest z Polski, przez polskie firmy. Do liderów w tej dziedzinie należy białostocki Gogler. Największy atut outsourcingu porównywalny jest do fulfillmentu. O ile dzięki opcji oferowanej przez Amazon handlowiec jest zwolniony z zagranicznej obsługi wysyłkowej, o tyle dzięki outsourcingowi nie musi  zajmować się również reklamą i promocją sklepu na Amazon – a zależnie od rodzaju podpisanej umowy nawet samą sprzedażą. Wszystkie te obowiązki może bowiem przejąć firma outsourcingowa. Do jej podstawowych działań należą jednak: marketing, budowanie wizerunku sprzedawcy oraz zwiększanie sprzedaży.

Wśród działań outsourcingowych niektóre są oczywiste, a inne kojarzą się ze ściśle specjalistycznymi. W związku ze sprzedażą zagraniczną, do oczywistych czynności należy tłumaczenie wszystkich ofert sprzedawcy na właściwy język obcy, co czyni się z zachowaniem zwyczajów językowych i różnic międzykulturowych. Aczkolwiek tłumaczenia obejmują również działania marketingowe, które nazywane są pozycjonowaniem SEO. Wpływa się w ten sposób na decydujący o sprzedaży na Amazon czynnik – liczbę wyświetleń strony sprzedawcy i przedmiotów pozostających w jego ofercie. Ponadto firma outsourcingowa przeprowadza analizę rynku zbytu, prowadzi księgowość, wysyła newslettery, rozszerza sprzedaż na różne kanały, zarządza kampaniami sprzedażowymi i prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży zagranicznej.

Istotne jest również to, że może wyszukać dla polskiego przedsiębiorcy lepszą ofertę fulfillmentu od proponowanej przez Amazon. Jak już wspomnieliśmy, w wielu krajach europejskich powstały niezależne firmy fulfillmentowe, które oferują korzystniejsze finansowo warunki współpracy. Wówczas polski przedsiębiorca nadal będzie prowadził sprzedaż na Amazon, jednak magazynowanie i wysyłka towarów obsługiwana już będzie przez niezależnego partnera zagranicznego.

Zwracając się jednak ku istocie outsourcingu, czyli pozycjonowaniu treści aukcji internetowych i zwiększaniu ich liczby wyświetleń, co z kolei decydująco wpływa na obroty handlowe w systemie e-commerce, należy krótko przedstawić te czynności.

 O słowach kluczowych

Skupiają się one na klasycznym już stosowaniu słów kluczy i niejako wtrącaniu ich w opisy ofert handlowych. Istotne jest przy tym pochodzenie fraz. W celu ich odkrycia stosowane są analizy wpisów użytkowników Amazon w wyszukiwarce platformy. Dzięki temu outsourcingowa agencja Amazon poznaje zarówno formę najczęściej wpisywanych słów, jak i ich tematykę. Kolejna część pracy związana jest z wprowadzeniem tych fraz do opisu ofert Klienta, ich tytułów, na stronie sklepu Amazon sprzedawcy. Zyskuje się dzięki temu zwiększene prawdopodobieństwo wyświetlenia strony w wynikach wyszukiwania po wpisaniu jej przez potencjalnego Klienta. Jest to zatem niemal naukowe wykorzystywanie statystyki wpisów w wyszukiwarce platformy.  

Przez wzgląd na skuteczność sprzedaży, agencja outsourcingowa Amazon prowadzi na stronie sprzedawcy również blog tematyczny. Zarówno w przypadku ofert, strony głównej sklepu Amazon, jak i bloga, wykorzystuje się wspomniane frazy, by zwiększyć decydującą dla sprzedaży liczbę wyświetleń tak stworzonego kontentu – co niezwykle istotne, dodatkowo stale go aktualizując. Warto jednak przyjrzeć się działaniom outsourcingowym na przykładzie Amazon.de.

 Sprzedaż na Amazon w Niemczech – przykład outsourcingu

Niemcy posiadają wiele portali handlowych, z których mogą korzystać osoby fizyczne i przedsiębiorcy. Amazon i Ebay, choć obce, wpisały się już jednak w kulturę tego kraju i traktowane są z pełnym zaufaniem. Ogromna ilość wyświetleń strony Amazon w Niemczech i ilość dokonywanych na niej zakupów, a także znaczenie i marka Amazon, sprawiają, że zwracanie się, ku dodatkowym platformom e-commerce bywa w wielu przypadkach najzwyczajniej niepotrzebne.

Jest to przy tym rynek najważniejszy, na którym skupiają się Polscy przedsiębiorcy. Wydaje się, że wpływa na to m.in. bliskość, dzięki której sprzedaż na Amazon w Niemczech prowadzą również niewielkie przedsiębiorstwa, bliskość ta bowiem wyklucza nadrzędną rolę fulfilmentu.

Niemcy, podobnie jak mieszkańcy innych krajów, są narodem specyficznym, posiadającym pewne przyzwyczajenia. Outsourcing każdorazowo bierze je pod uwagę i jest to kolejna rola, jakiej samodzielnie w handlu zagranicznym trudno sprostać. Zarówno opisy aukcji, teksty, zdjęcia, strona główna sprzedawcy, są układane w sposób zgodny z preferencjami naszych sąsiadów.

Należą do nich m.in:

  • dokładność w opisach oferowanych w sprzedaży przedmiotów – którą uznają za wyraz profesjonalizmu sprzedawcy,
  • duża ilość informacji o sprzedawanym przedmiocie – wyczerpujący opis zachęca Niemców do zakupu, podczas gdy lubiących minimalizm Brytyjczyków zniechęca,
  • ład i porządek na stronie – informacje muszą być odpowiednio, estetycznie podane i musi być widoczny ich wyraźny projekt wyrażający się poprzez ład i porządek,
  • duża ilość zdjęć – zdecydowanie musi ich być kilka i powinny wyczerpująco obrazować ofertę,
  • stosowanie niemieckich znaków językowych – które wychwytywane są przez algorytm Amazon i zwiększają siłę pozycjonowania.

Sprzedaż na Amazon w Niemczech z wykorzystaniem pomocy firmy outsourcingowej wykorzystuje wszystkie wymienione mechanizmy kulturowe oraz wiedzę fachową, ale też dodatkową – m.in. fakt , iż Niemcy nie lubią podkreślania niskiej ceny. Łączne branie pod uwagę wszystkich tych czynników oraz zaufanie polskiej firmie outsourcingowej, powinno poskutkować pełnym sukcesem w sprzedaży na Amazon.

Nie sposób bowiem zaprzeczyć temu, iż samodzielnie żaden przedsiębiorca nie jest w stanie sprostać wszystkim wymienionym wyżej wymaganiom.

Cennik

Cennik wsparcia sprzedaży na Amazon w Niemczech i Anglii

Obsługa i sprzedaż sklepu Amazon zapytaj o wycenę
Logistyka e-commerce zapytaj o wycenę
Przesyłki zagraniczne zapytaj o wycenę
Założenie konta zapytaj o wycenę

Nie ma złych pytań

Skontaktuj się

Gogler Brzeziński Suszko Sp. J. Porosły-Kolonia 1E, 16-070 Białystok
Poniedziałek - Piątek 8:00-16:00
 
Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017