Sprzedaż zagraniczna na eBay

Zasady sprzedaży na eBay są proste, jednak prowadzenie skutecznie sprzedającego konta wymaga wiedzy i doświadczenia. Jeśli Twoje produkty powstają w dużej ilości lub sprowadzasz je w kontenerach zza granicy, warto posiłkować się wsparciem doświadczonego specjalisty. 58% światowych transakcji zagranicznych odbywa się za pośrednictwem eBay. Portal aukcyjny posiada ponad 170 milionów użytkowników. 

eBay nie tylko w Niemczech

Sprzedaż na eBay.de to wypróbowana forma wejścia na niemiecki rynek ze swoim produktem. We współpracy z Goglerem stworzysz swój szablon sklepu eBay, regulamin, wystawisz pierwsze aukcje. Razem skonfigurujemy system ERP do obsługi procesów sprzedażowych. Początek naszej współpracy to jednak przede wszystkim analiza porównawcza Twoich cenników w celu optymalizacji oferty - dokładnie zbadamy Twoją potencjalną konkurencję i określimy opłacalność inwestycji.


Analiza konkurencji na eBay

Stworzenie szablonu sklepu eBay

Promowanie oferty na eBay

Obsługa klienta zagranicznego i przesyłek

Zostaw kontakt. Oddzwonimy.

Twoje dane wykorzystamy jednorazowo, aby opowiedzieć o naszej ofercie.

 Warunki skutecznej sprzedaży na Ebay

Niemal na całym świecie Ebay stanowi dla milionów użytkowników odpowiednik polskiego Allegro. Popularność rodzimego portalu jest jednak w Polsce tak silna, że światowy gigant e-commerce nie zdołał jej podważyć. Jest to przypadek szczególny, który nie ma miejsca gdzieś indziej.

W krajach europejskich oraz poza kontynentem Ebay dominuje. Jeśli więc polski przedsiębiorca chce dotrzeć do milionów nowych klientów, sprzedaż na Ebay stanowi właściwy kierunek uwagi i działań, na których należy się skupić by osiągnąć sukces w handlu zagranicznym online.

 Agencja eBay – krótka historia portalu

Wszystko co wielkie ma swój mały początek.

W przypadku eBay było to hobbystyczne zainteresowanie opakowaniami po słodyczach narzeczonej twórcy platformy. Internet stanowił wówczas szansę, na zdobycie większej ilości rzadkich opakowań, lecz nie dawał możliwości podobnych do współczesnych. Poszukiwania były więc żmudne i trudne, a skupiały się na przeglądaniu kolekcjonerskich forów w celu znalezienia osób, które miały podobną pasję. W taki sposób narodziła się idea miejsca, w którym użytkownicy mogą kupować i sprzedawać innym rzeczy rzadkie, kolekcjonerskie, często nie do zdobycia – w sprzedaży była nawet ludzka dusza wylicytowana na sumę 400 dolarów.

Twórca eBay, Pierre Omidyar, kod platformy pisał w weekendy, by w 1995 roku ukończyć pracę i wprowadzić swoją wizję w życie. Pierwszą transakcją na eBay była sprzedaż zepsutego wskaźnika laserowego. Platforma bazowała wówczas na zaufaniu. Nie było systemu ochrony kupujących. Pierre samodzielnie rozwiązywał każdy spór. Z czasem jednak pojawił się system komentarzy zwrotnych. Przybywało użytkowników, rosły obroty sprzedaży na eBay. Przełom nastąpił, gdy portal wyszedł poza USA i wkroczył do: Wielkiej Brytanii, Australii i Niemiec. W Polsce zadebiutował w 2005 roku. W międzyczasie trafił do większości stabilnych państw na świecie. Aktualnie zignorowanie handlu zagranicznego na eBay można przyrównać do niepodniesienia leżących na ulicy pieniędzy.

 Jak sprzedawać na eBay z Polski – funkcja PayPal

Podobieństwo Ebay do rodzimego Allegro ułatwia stawianie na nim pierwszych kroków. Rejestracja na platformie jest niezwykle prosta i nie wymaga, tak jak np. na Amazon, przygotowywania dokumentów potwierdzających tożsamość czy prowadzenie działalności gospodarczej. Istotna jest wyłącznie jedna rzecz – powiązanie własnego konta bankowego z systemem PayPal. Jest to podstawowa forma płatności na eBay i bez niej w handlu zagranicznym właściwie jest się z góry skazanym na porażkę (należy wspomnieć, że PayPal jest własnością eBay).

System PayPal jest niezwykle prosty, bezpieczny i gwarantuje szybkie płatności. Podczas zakupów kupujący łączy się z systemem przez wpisanie swojego e-maila, a po zalogowaniu jedynie potwierdza transakcję. Środki trafiają na konto PayPal sprzedawcy, gdzie mogą stanowić przechowywany zasób lub zostać bezproblemowo i równie szybko wypłacone na powiązane z systemem konto. Wygodę tę cenią sobie przede wszystkim użytkownicy mobilnej wersji eBay, a ich liczba stale wzrasta. Odpowiedź na pytanie: jak sprzedawać na eBay z Polski?, jest więc krótka – PayPal. Ułatwienie możliwości dokonywania płatności potencjalnym klientom w systemie, do którego są przyzwyczajeni, wydaje się tu być kluczowe.
Istotne jest również, by z kontem eBay powiązać swój numer telefonu.

Jest to prosta metoda potwierdzania tożsamości podczas tworzenia konta, która w przyszłości może służyć jego odzyskaniu. Podobnie jak inne portale i eBay narażony jest na różnego rodzaju trudności goszczące w Internecie, a konta bywają blokowane przez serwis dla ich bezpieczeństwa.

Wówczas użytkownik musi potwierdzić swoją tożsamość, a telefon niezwykle to ułatwia. Bez niego procedura odzyskiwania konta będzie utrudniona i przewidywać będzie m.in. wysyłanie do administratora kserokopii dowodu tożsamości, a należy zaznaczyć, że procedura ta nie jest szybka i w międzyczasie na koncie można odnotowywać duże straty finansowe, gdyż wraz z kontem blokowane są również wszystkie aktywne aukcje.

 Jak podnieść wyniki sprzedaży na eBay

Liczba użytkowników eBay na świecie przekraczająca 171 milionów robi wrażenie.

Niemal 2/3 transakcji na platformie ma charakter międzynarodowy. Z oczywistych względów konkurencja między sprzedawcami na portalu jest duża i trudno się na nim wybić z własną ofertą. Aby to ułatwić, eBay dostarcza sprzedawcom kilka narzędzi, należy jednak szczerze uprzedzić, że nie decydują one o sukcesie sprzedażowym. Stanowią jednak opcję, którą warto przetestować i obserwować jej wyniki.

Wyniki sprzedaży na eBay można podnosić poprzez:

  • odpłatną reklamę – można już powiedzieć tradycyjną, polegającą na wyświetlaniu oferty sprzedawcy w pojawiających się na eBay okienkach umiejscowionych w różnych miejscach (w wynikach wyszukiwania oraz na stronach kategorii – podobna opcja wyróżniania istnieje na Allegro),
  • korzystanie z systemu badań rynkowych Terapeak – które są ważne zarówno na początku sprzedaży, jak również przed dokonywaniem strategicznych zmian, a skupiają się one m.in. na analizie aktualnych trendów zakupowych i sprzedażowych na Ebay oraz pomagają wyszukiwać słowa kluczowe,
  • program Listing Analytics – który pozwala na ocenę skuteczności wyświetlania ofert handlowych w relacji do użytych w nich słów kluczowych.

Obie ostatnie propozycje eBay dotyczą tylko platform zagranicznych. Polski przedsiębiorca może z nich jednak swobodnie korzystać, gdyż każde konto jest na eBay „współdzielone”. Po założeniu konta na ebay.pl nie ma zatem najmniejszego problemu z zalogowaniem się np. na ebay.de i wystawianiem na nim aukcji – drogę taką zaleca się w każdym wypadku, gdy oferta jest kierowana do naszych sąsiadów i analogicznie w każdym innym przypadku – aukcje w języku angielskim wystawiamy na ebay.com i ebay.uk, aukcje w języku francuskim na ebay.fr itd. Oczywiście można to również zrobić na ebay.pl, lecz wtedy dla zagranicznych klientów będą one  niewidoczne.

Oddzielną formą promowania sprzedaży jest również sklep na eBay. Opcjonalnie jest to „duży sklep” lub „megasklep” (opcje te pozwalają na wystawianie przedmiotów na zagranicznych serwisach). Podstawową korzyścią z posiadania sklepu na eBay jest gromadzenie subskrypcji. Klienci, którzy dokonali zakupu w przeszłości, a są zainteresowani proponowanymi przez sprzedawcę towarami, nierzadko chcą być informowani o nowościach i jest to istota korzyści wynikających z prowadzenia sklepu – stały kontakt z klientami oraz wysyłanie ofertowych newsletterów.

 Outsourcing kluczem do sprzedaży na eBay

Rzeczywistym kluczem do sukcesu sprzedaży na eBay nie są jednak odpłatne systemu promocji i sprzedaży dostarczane przez platformę, a działania, które sprzedawca podejmuje niezależnie, decydując się na pomoc zewnętrzną. W handlu zagranicznym zajmują się nią zazwyczaj tzw. firmy outsourcingowe, do których w Polsce należy m.in. Gogler.pl . Przejmują one za sprzedawcę wiele obowiązków związanych z prowadzeniem sprzedaży, lecz oczywiście skupione są na jej wzroście.

W pewnym stopniu skorzystanie z takiej pomocy jest konieczne – jeśli sprzedawca kieruje ofertę na platformę kraju, którego języka nie zna, wtedy firma outsourcingowa ją tłumaczy. Tłumaczenie ofert to jednak ułamek czynności podejmowanych przez firmy outsourcingowe.

Należą do nich przede wszystkim:

  • wspomniane tłumaczenie ofert i informacji o sprzedawcy – należy zwrócić uwagę, że tłumaczenia tego typu mają natywny charakter i biorą pod uwagę nawet subtelne różnice międzykulturowe (bez ich znajomości stosowane w pozycjonowaniu frazy tracą efektywność),
  • właśnie pozycjonowanie ofert i sklepu sprzedawcy – co generalnie zmierza do zwiększenia liczby wyświetleń ofert, a tym samym zwiększenia sprzedaży, są to przy tym czynności wieloaspektowe,  zamykające się zazwyczaj w czterech głównych obszarach:
    • w pozycjonowaniu ofert dzięki zastosowaniu fraz zgodnych z wpisywanymi przez użytkowników ebay i dostosowaniu ich do algorytmu ebay (Cassini),
    • w optymalizacji treści aukcji (czyli w tekstowym marketingu również wpływającym na sprzedaż),
    • w działaniach SEM – bliskich i właściwie nadrzędnych wobec SEO, uzupełniających je o pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych – czyli dzięki tym działaniom aukcje eBay „wyjdą” poza platformę i będą wysoko wyświetlane również i m.in. w Google,
    • koordynowaniu PPC – płatnych reklam i badaniu ich skuteczności,
    • a także działania dodatkowe, budujące markę sprzedawcy i bazę subskrybentów – sprowadzają się do działań poza eBay, na innych znanych portalach, jak np.: MySpace, Facebook czy Instagram.

Ostatni element jest niezwykle ciekawy i właściwie zmienia on wizerunek sprzedawcy z handlowca na konesera, a nawet opiniotwórcę i autorytet w branży, w jakiej się porusza. Wielu sprzedawców Ebay osiągnęło dzięki tym dodatkowym działaniom milionowy sukces, co wskażemy na końcu artykułu opisując jeden z takich przypadków.

 Specyfika sprzedaży na eBay w Niemczech

Natomiast, poza powyższym, specyfikę outsourcingu można zaprezentować na przykładzie Niemiec, gdzie eBay pojawił się w 1999 roku. Po dziesięciu latach było w nim zarejestrowanych 15 milionów użytkowników. Aktualnie liczba ta nie jest znana, gdyż eBay rzadko upublicznia dane statystyczne, jednak można się domyślać, że po kolejnych niemal 10 latach ilość użytkowników znacząco wzrosła. Stąd też m.in. wynika zainteresowanie wielu polskich przedsiębiorców dotarciem na rynek niemiecki poprzez eBay i dla większości znajduje się on na pierwszym strategicznym miejscu.

Sprzedaż na eBay w Niemczech zazwyczaj wspierana jest przez firmy outsourcingowe. Teksty ofert muszą być tłumaczone oraz są pozycjonowane i optymalizowane. Wymieniona specyfika nie na tym jednak polega i dlatego firma outsourcingowa musi znać i brać pod uwagę również przyzwyczajenia określonej społeczności. Wspomniane działania zawsze uzupełniają wiedza i doświadczenie agencji outsourcingowej, które nadają kierunek strategii sprzedażowej.

Warto wiedzieć, że Niemcy preferują jakość, że w związku z tym nie lubią, gdy sprzedawca zwraca uwagę na niską cenę (okazję), iż lubią bardzo dokładne opisy aukcji (np. w przeciwieństwie do Brytyjczyków, którzy preferują minimalizm i jasność prezentacji), że preferują dużą ilość zdjęć itd. Świadomość kulturowych i narodowych „czynników”, prowadzi do wzmocnienia wszystkich działań SEM.

 Sophia Amoruso – milionerka z eBay

Wszystkie opisane powyżej profesjonalne czynności zwiększają szansę odniesienia sukcesu sprzedażowego na Ebay. Stanowią one jednak wsparcie, które „jedynie” może zwiększyć zyski. Niektórzy sprzedawcy posiadają jednak wobec handlu i swojego w nim miejsca na eBay większe ambicje. Wynika to ze zrozumienia natury handlu, istoty sprzedaży, wagi kontaktu z klientami, w końcu chęci nadania swoim działaniom finezji. Jest konsekwencją poświęcenia się prowadzonej działalności i pasji, która nierzadko jest z nią związana. Pasja może się zrodzić przypadkiem, o czym świadczy historia zbuntowanej nastolatki, Sophie Amoruso, która nie wiedząc co zrobić ze swoim życiem w 2006 roku zaczęła sprzedawać stare ubrania na eBay, a dzisiaj wartość jej marki szacowana jest na 100 milionów dolarów.

Wydaje się, że gdyby tej inicjatywie nie towarzyszyła pasja, być może skończyłaby się ona na dobrze prosperującym sklepie eBay, jednak Sophie nie spoczęła na laurach. W krótkim czasie zrozumiała, że w handlu nie decyduje cena, a prezentacja towaru, dzięki czemu szybko wyeliminowała konkurencję. Decydujące dla sukcesu jaki odniosła było wsparcie tej idei odpowiednimi działaniami. Był to modeling (początkowo, za zaproszenie do McDonalda, „wynajmowała” do niego młode dziewczyny) i kontakt z klientami – od początku kładła nacisk na prezentację swoich ofert w różnych mediach społecznościowych, głównie: MySpace, Facebooku i Twitterze. Z biegiem czasu przyniosło to znakomite rezultaty.

Za sukcesem Sophie stawia kroki nowoczesny outsourcing. Gogler do klasycznych usług w postaci SEM i SEO dodaje również obsługę mediów społecznościowych. Na przykładzie sprzedaży na Ebay w Niemczech może to być np. cyklicznie powtarzana promocja sklepu na eBay na Facebooku.

 Odpowiednia kampania reklamowa

Po odpowiednim targetowaniu kampanii reklamowej, reklama wyświetlana jest w Niemczech, obejmując dowolny obszar kraju. Zaletą tego typu działań jest przekierowywanie użytkowników Facebooka do sklepu na eBay, odpowiadanie na ich pytania, ale także powstające w międzyczasie statystyki, które można porównać z liczbą powstających podczas takich promocji subskrypcji na eBay i oczywiście ich wpływu na zwiększenie sprzedaży (konwersję).

Dzięki temu zyskuje się w pełni weryfikowalne i rzetelne źródła oceny podejmowanych dla Klienta działań marketingowych i można wykazać ich skuteczność.

Cennik

Cennik wsparcia sprzedaży zagranicznej na eBay w Niemczech i Anglii

Stworzenie szablonu sklepu zapytaj o wycenę
Obsługa klienta zagranicznego zapytaj o wycenę
Wystawienie 25 aukcji zapytaj o wycenę
Analiza konkurencji na eBay zapytaj o wycenę
Rejestracja konta na eBay pod wybraną przez Ciebie nazwą zapytaj o wycenę
Rejestracja w systemie płatności PAYPAL zapytaj o wycenę
Przygotowanie szablonu Twoich aukcji w wybranym języku zapytaj o wycenę
Stworzenie regulaminu aukcji eBay zapytaj o wycenę
Konfiguracja systemu ERP dla obsługi procesów sprzedaż/wysyłka zapytaj o wycenę

Zadaj swoje pytania. Odpowiemy w ciągu 48 godzin.

Skontaktuj się

Jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty poza Polską, umów się z nami na spotkanie lub telekonferencję.

Dowiedz się więcej

Gogler Brzeziński Suszko Sp. J. Porosły-Kolonia 1E, 16-070 Białystok
Poniedziałek - Piątek 8:00-16:00