Jak samodzielnie przeprowadzić audyt SEO?

audyt strony internetowej to klucz w efektywnym pozycjonowaniu

Audyt SEO to dobra inwestycja we własny serwis internetowy. Dokładna analiza pozwoli wykryć nieprawidłowości, które mogą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie i funkcjonowanie witryny w sieci. Analiza SEO może być najważniejszym elementem optymalizacji strony www na każdym etapie jej funkcjonowania. Dzięki odpowiednim narzędziom dla webmasterów całość przebiegnie szybko i sprawnie.

Analiza SEO, czyli co trzeba sprawdzić

Do wskazania mocnych i słabych punktów strony lub sklepu internetowego należy podejść profesjonalnie, czyli tak przeprowadzić audyt SEO, aby zawierał on wszystkie istotne informacje. Odpowiedni dobór narzędzi oraz właściwa kolejność działań pozwoli spełnić te wymogi.
 
Raporty z audytów tej samej strony mogą się różnić, natomiast zawsze jako podstawowe informacje powinny się tam znajdować:

 

  • analiza pozycji strony w wynikach wyszukiwarki
  1. lista fraz z wyników wyszukiwania, na które wyświetla się Twoja strona,
  2. dokładne pozycje dla poszczególnych słów kluczowych,
  • ocena tytułów stron
  1. poprawna konstrukcja,
  2. unikalność w obrębie tej samej strony,
  • poprawność adresów URL
  1. sprawdzenie pod kątem unikalności,
  2. właściwe przekierowania,
  3. informacja o słowach kluczowych
  4. właściwa optymalizacja strony pod kątem słów kluczowych,
  5. unikalne treści zamieszczone na stronie,
  • dane o poprawności linków
  1. czy linkowanie wewnętrzne jest optymalne,
  2. gdzie znajdują się linki szkodliwe, osłabiające wartość strony,
  • szybkość wczytywania strony
  1. czy strona jest responsywna (mobilna),
  2. czynniki wydłużające czas wczytywania strony.

Szeroki zakres informacji uzyskany dzięki przeprowadzeniu audytu pozwala zaplanować dalsze działania, zoptymalizować stronę lub podjąć decyzję o stworzeniu nowej, bardziej przyjaznej dla użytkowników i robotów Google.

 

Samodzielny audyt SEO

Każdy punkt w audycie to krok do lepszego funkcjonowania strony oraz zwiększenia jej zasięgu w procesie pozycjonowania. Dokładna analiza pozwala wziąć pod lupę także inne elementy osadzone na stronie, takie jak zdjęcia firmy oraz animacje flashowe.
 
Dokument w postaci raportu to spis kwestii, które należy wdrożyć na swojej stronie. W przeciwnym razie raport będzie zwykłą listą, która nie przełoży się na konkretne korzyści ani na wizerunek firmy w Internecie. Do analizy SEO należy podejść uważnie, aby niczego nie przeoczyć.

 

Rozwiązanie dla każdej pozycjonowanej strony – audyt SEO

Optymalizacja stron www po prawidłowo wykonanym audycie SEO to dobra metoda na wzrost zaufania Google wobec Twojej strony. Aby zwiększyć ruch na stronie warto już dziś podjąć kroki w kierunku lepszego zaznaczenia swojej obecności w sieci. Nowoczesne narzędzia i programy są tutaj na wysokim poziomie.

 

Autor: Marcin Brzeziński, Gogler

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017