Nie bez powodu prowadzenie bloga firmowego zalicza się do najskuteczniejszych działań w ramach marketingu internetowego. W rękach doświadczonych, doskonale zorientowanych w świecie social mediów specjalistów, staje się on efektywnym narzędziem promocji tak w sektorze B2B, jak i B2C. Z badań rynku wynika, że 80% internautów czyta blogi – to fakt, wobec którego nie możesz przejść obojętnie.
Pokaż, że jesteś ekspertem
Blog
Jakiego bloga potrzebujesz
Prowadzenie bloga firmowego opiera się na nowych metodach komunikacji z klientem i budowania z nim relacji, przez co rozwija zasięg promocji Twojej marki, a także sprzedaż. Należy jednak pamiętać o tym, że blogowanie w biznesie musi być częścią długoterminowej strategii marketingowej, ponieważ wymaga systematyczności. Blogi firmowe pełnią swoje funkcje dzięki temu, że są regularnie prowadzone, co wynika tak z upodobań internautów, jak i z tego, że Google preferuje „świeży” content. W zależności od celu
Blog
W zależności od celu
Blog informacyjny – jego rolą jest przekazywanie starannie wyselekcjonowanych informacji związanych z profilem firmy i branżą, w której ona działa tak, by poszerzać wiedzę czytelnika.
Blog poradnikowy – należy do najbardziej lubianych przez odbiorców, ponieważ pokazuje praktyczne rozwiązania ich problemów, na przykład sposoby zastosowania produktów czy efekty korzystania z usług.
Blog marketingowy – ukierunkowany jest na tworzenie i promowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz na podkreślanie dobrych stron oferowanych przez nią produktów czy usług.
Zakładanie bloga dołączonego do firmowej strony opiera się na przemyślnej strategii, która obejmuje tak kwestie techniczne, jak i merytoryczne oraz estetyczne.
01
Określamy grupę docelową
– w marketingu to punkt wyjścia, w zależności od którego zarysowujemy cele. W przypadku blogów, charakterystyka grupy będzie wpływała na język i formę stylistyczną.
02
Dobieramy oprawę graficzną
– powinna ona przyciągać wzrok, ale nie być nachalna, krzykliwa, a także zawierać elementy identyfikacji wizualnej Twojej marki, jak logo czy kolorystyka. Równie ważne jak szata graficzna jest formatowanie tekstu tak, by czytanie nie było męczące.
03
Tworzymy treści
– tu mamy już do czynienia z content marketingiem, którego podstawą jest współpraca z doświadczonymi copywriterami. To oni odpowiadają za przygotowanie wpisów na blogi tak, by nie tylko unikalnie przedstawiały rzeczowe informacje, ale także by robiły to w sposób atrakcyjny dla czytelnika i dla… wyszukiwarki Google.
04
Optymalizujemy i promujemy
– monitorujemy aktywność użytkowników odwiedzających wizytówkę, dzięki czemu widzimy efekty naszych działań i przestawiamy Ci je w okresowych raportach.
05
Analizujemy, ulepszamy, raportujemy
– śledzimy konwersję i na tej podstawie weryfikujemy trafność doboru słów kluczowych.
06
Raportujemy
– oferujemy szeroki zakres raportów, które umożliwiają nadzorowanie i monitorowanie działań.
Siłą bloga jest wiedza
Wiedza w marketingu internetowym jest kwestią fundamentalną. Z jednej strony dotyczy ona procesu zakładania i prowadzenia bloga firmowego, a z drugiej – treści, które będą na nim prezentowane.
Zespół Goglera opanował oba te wymiary – sprawdź, jak te pokłady wiedzy specjalistów wykorzystamy, by wspierać Twój biznes.