Blog
Jak działa Facebook Ads?
Skuteczność reklamy Facebook Ads wynika z tego, że portal ten dysponuje ogromnym zapleczem danych na temat swoich użytkowników, począwszy od ich kontaktów, preferencji, codziennych aktywności, po dane o innych odwiedzanych stronach online, które wykorzystują Pixel FB, dedykowane narzędzie analityczne. Na podstawie tych danych specjaliści planują działania marketingowe tak, by były interesujące dla konkretnych grup odbiorców.
Facebook
Planowanie kampanii reklamowej
Wykorzystujemy 3 precyzyjne mechanizmy:
Targetowanie – wyznaczamy grupę docelową na podstawie zainteresowań, stanowisk zawodowych, zachowań konsumenckich i prywatnych, płci czy wieku, a także lokalizacji (Białystok i okolice, inna konkretna miejscowość, konkretny kraj);
Remarketing – pozwala docierać do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, i zachęcać je do powrotu i skorzystania z oferty;
Lookalike’i – są to grupy wyróżnione poprzez podobieństwo do grupy wyjściowej, na przykład grupa osób, które zakupiły Twój produkt w ciągu ostatniego tygodnia.
Dzięki temu, że reklama może być wyświetlana na kilku platformach w tym samym czasie, maksymalizujemy zasięg i minimalizujemy koszty. Przy precyzyjnym sprofilowaniu Facebook Ads zwiększamy też trafność promocji, ponieważ dociera ona właśnie do tych, osób, które mogą być nią potencjalnie zainteresowane, a to podnosi prawdopodobieństwo konwersji, czyli kontaktu ze sprzedawcą lub bezpośredniego zakupu.