Dzień Ojca należy do młodszych świąt w naszej kulturze – w Polsce obchodzimy go 23 czerwca od 1965 roku, podczas gdy Dzień Matki świętowano już w przed wojną. Okazuje się jednak, że Dzień Taty na stałe zagościł już w kalendarzu marketingowym – z badań ankietowych wynika, że jest dla nas tak samo ważny jak Dzień Matki. Warto z tej okazji skorzystać, by połączyć przyjemne z pożytecznym: dać klientom szansę, by mogli podziękować swoim ojcom za to, że są, ale tak, by przełożyło się to na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie. Jak? Proponujemy kompleksową listę działań marketingowych.
E-commerce lubi świętować
Marketing okazjonalny sprawdza się jako forma komunikacji marek, które prowadzą: sklepy online z rozmaitymi upominkami, gadżetami, elektroniką, ale też księgarnie, perfumerie czy drogerie. Wszędzie tam można nabyć prezent dla taty. Twoi klienci muszą jednak o tym wiedzieć – niektórym trzeba też przypomnieć, że Dzień Taty się zbliża. Co możemy zrobić, planując kampanię w okolicy 23 czerwca? Budować relacje z klientami, zyskiwać zaufanie, angażować, informować o produktach z oferty – a może wszystko?
1..2..3…7
Oto nasza propozycja marketingu na Dzień Ojca – do zrealizowania w całości lub częściowo.
- Hasło reklamowe – to dzięki niemu pokażesz odwiedzającym, że Twój sklep obchodzi Dzień Taty; do jego zaprezentowania sprawdzi się baner u góry strony.
- Przypomnienie na mailu – między innymi z myślą o zapominalskich i wszystkich zapracowanych, którym wiele okazji nie wylatuje z głowy tylko dlatego, że widzą informacje o nich w swoich skrzynkach mailowych.
- Newsletter spersonalizowany – wykorzystaj wiedzę o swoich subskrybentach, oferując im produkty na podstawie ich dotychczasowych zachowań konsumenckich: na przykład w kategorii cenowej, którą najczęściej odwiedzają.
- Klasyczna promocja – może to być rabat (symbolicznie – 23%), gratis lub darmowa dostawa; wykorzystaj akcję z wykorzystaniem kodu, np. TATA23.
- Konkurs w mediach społecznościowych – postaw na ich interakcyjny charakter, by budować relacje z klientami i zdobywać ich zaangażowanie; sprawdzą się tu akcje typu „zdjęcie z tatą” z odpowiednim hasztagiem, będącym motywem przewodnim kampanii.
- Podpowiedzi – wykorzystaj podstronę z inspiracjami, z pomysłami ujętymi w interesujące ojców kategorie, jak: sport, majsterkowanie, wędkowanie; jeśli prowadzisz firmowego bloga – stwórz wpis z pomysłami na prezent z Twojej oferty.
- Coś zamiast prezentu – dla tych, którzy nie mogą się zdecydować lub mają wybrednych ojców, przygotuj estetyczne karty podarunkowe w okolicznościowej szacie graficznej.
Działania na tak wielu polach z pewnością przyniosą efekty sprzedażowe. Dzień Ojca już zaczyna generować szczyty sprzedażowe i tendencja ta będzie się nasilała. Warto więc, żeby już teraz Twoja marka była kojarzona z tą datą. Ale to jeszcze nie koniec…
Zawsze krok do przodu
Po zakończeniu kampanii z okazji Dnia Ojca, przyjrzyj się jej z dystansu, sprawdź rezultaty, zmierz wskaźniki. W ten sposób za rok zoptymalizujesz swoje kroki. Oczywiście, nie musisz tego robić samodzielnie – w Goglerze czekają na Ciebie specjaliści – marketingowcy, graficy, copywriterzy – którzy opracują, wykonają i wdrożą plan działań marketingowych w wybranych przez Ciebie obszarach, a Ty – może też będziesz świętować Dzień Taty?