Spis treści
- Żyj chwilą i z niej korzystaj
- Oni świętują z pomysłem
- Kto jeszcze bawi się z okazji Dnia Dziecka?
- Od pomysłu do realizacji
- Mamy swoje sposoby
- Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Są w kalendarzu takie daty, które szczególnie sprzyjają okazywaniu uczuć, czemu towarzyszy obdarowywanie osób, względem których żywimy szczególne sympatie. My takie daty – a najbliższa to 1 czerwca, czyli Dzień Dziecka – wykorzystujemy, by rozwijać biznes naszych Klientów. To nie wyrachowanie, to marketing. Zobacz, jak to robimy.
Żyj chwilą i z niej korzystaj
Dzień Dziecka jest szczególną okazją, bo wszyscy mamy w sobie dziecko, o którym właśnie w tym jednym dniu w roku możemy pamiętać i które możemy wtedy porozpieszczać. Pewnie niektórzy z nas sprawiają też sobie tego dnia prezenty (dlaczego nie?), większość jednak myśli przede wszystkim o tych, którzy są jeszcze faktycznie w wieku dziecięcym. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić coś miłego dla wszystkich dzieci – niezależnie do tego, ile mają lat.
Oni świętują z pomysłem
Z sympatycznymi akcentami z okazji Dnia Dziecka spotkamy się online – nie zawiodą z pewnością giganci social mediów. Google co roku z tej okazji wprowadza grafikę doodle z elementami nawiązującymi do doświadczeń związanych z dzieciństwem – na przykład utrzymaną w estetyce rysunku wykonanego kredkami świecowymi.
Ukłon w tę stronę wykonuje też Facebook, proponujący tematyczną grafikę utrzymaną w stylistyce serwisu.
Kto jeszcze bawi się z okazji Dnia Dziecka?
1. Markety:
-
-
Piotr i Paweł
-
-
-
Carrefour
-
-
-
Lidl
-
2. Serwisy VOD:
-
-
Netflix
-
3. Znane marki:
-
-
Tchibo
-
-
-
Redbull
-
Dlaczego miałoby w tym gronie zabraknąć Twojej marki?
Od pomysłu do realizacji
Większość kreacji marketingowych kierowana jest do dorosłych – rodziców, dziadków, cioć czy wujków – którzy podejmują decyzje zakupowe. To im, kilka dni przed Dniem Dziecka, dostarczane są informacje o zniżkach, rabatach, promocjach uświetniających ten dzień. Tymczasem, w Dniu Dziecka warto zaangażować… dzieci.
Możemy w tym celu wykorzystać konkursy odbywające się w social mediach, odwołujące się na przykład do dziecięcych marzeń, albo klasyczne konkursy plastyczne. Obie opcje angażują także rodziców, to dzięki nim komunikacja Twojej marki obejmie rodzinę, znajomych, a także znajomych znajomych, którzy nawiążą interakcje, generując tym samym ruch w Twoich mediach społecznościowych.
Innym sposobem są akcje społeczne z komponentami offline. W tym roku białostocka Kuchnia Vikinga, serwująca catering dietetyczny, zorganizowała wydarzenie „Zostawię catering, zabiorę zabawki”. Między 23 a 26 maja ich dostawcy będą odbierać zostawione pod drzwiami zabawki, które zostaną następnie przygotowane do oddania i w Dzień Dziecka trafią jako paczka do placówek sprawujących opiekę nad dziećmi – domów dziecka i domów samotnych matek.
Tradycyjnie sprawdzają się także promocje – bonifikaty są klasycznymi metodami zachęcania do zakupów, pod warunkiem, że wiadomo, że się akurat pojawiają. Informacyjnie zadziałają tu newslettery, a także atrakcyjne graficznie informacje na stronie internetowej i w mediach społecznościowych.
Mamy swoje sposoby
Marketing okazyjny jest coraz popularniejszy i coraz łatwiejszy. Intensywniej wykorzystujemy także RTM – real time marketing, czyli dziejący się w czasie rzeczywistym. Strategie tego typu przekładają się na liczbę obserwujących social media, którzy stają się kupującymi właśnie w czasie szczytów zakupowych. Są to powtarzające się wzrosty sprzedaży związane z określonymi datami, takimi jak Dzień Dziecka. Warto ten czas wykorzystać także po to, by kreować swoją markę na różnych kanałach komunikacji z klientami.
Mamy do dyspozycji narzędzia, dzięki którym stworzenie przyciągającej uwagę kampanii nie wymaga wiele czasu, a jedynie pomysłu – a kreatywności nam w Goglerze też nie brakuje. Tym bardziej, że pod koniec maja wszyscy przypominamy sobie, że jesteśmy dziećmi.
Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Jakie atrakcje online można znaleźć na Dzień Dziecka?
Na Dzień Dziecka wiele platform internetowych, takich jak Google i Facebook, oferuje specjalne grafiki i tematyczne treści, które nawiązują do dzieciństwa.
Jakie firmy biorą udział w promocjach z okazji Dnia Dziecka?
W akcjach promocyjnych uczestniczą markety, serwisy VOD oraz znane marki, takie jak Piotr i Paweł, Carrefour, Lidl, Netflix, Tchibo i Redbull.
Jakie konkursy warto organizować z okazji Dnia Dziecka?
Popularne są konkursy plastyczne i te odbywające się w social mediach, które angażują dzieci i ich rodziny, generując ruch w mediach społecznościowych.
Jakie są skuteczne metody promocji na Dzień Dziecka?
Skuteczne metody to konkursy, akcje społeczne oraz klasyczne promocje i rabaty, które można promować za pomocą newsletterów i mediów społecznościowych.
Jakie narzędzia marketingowe można wykorzystać podczas Dnia Dziecka?
Do dyspozycji są narzędzia RTM (real time marketing) oraz kreatywne kampanie, które mogą być łatwo stworzone i przyciągną uwagę klientów w mediach społecznościowych.