agencja ebay outsourcing dla firm

Agencja eBay – outsourcing dla polskich firm

Agencją eBay nazywa się z jednej strony oficjalną firmę reklamującą platformę handlową na świecie, a z drugiej firmy outsourcingowe specjalizujące się we wsparciu sprzedaży użytkowników serwisu.

Pierwsza nie ma nic wspólnego z osobami sprzedającymi i kupującymi na eBay, można ją więc pominąć. Natomiast firmy outsourcingowe wspierają sprzedawców z polski, a szczególnie tych, którzy zdecydowali się na sprzedaż zagraniczną. Z wielu powodów wsparcie to jest niemal bezwzględnie konieczne.

Dlaczego nie obędziesz się bez Agencji eBay?

W eBay oczywiście traktuje się sprzedawców jednakowo.

Dostarcza się im kilka narzędzi do promowania ofert sprzedaży. I w tym właśnie tkwi problem – jeśli wszyscy dysponują tym samym zakresem możliwych działań, to właściwie nie dysponują żadnymi.

W tym zakresie wsparcia udzielają firmy outsourcingowe, a ich rola dotyczy głównie następujących obszarów:

  • tłumaczeń treści aukcji na dowolny język – najczęściej na niemiecki i angielski, gdyż te kierunki interesują polskich przedsiębiorców najbardziej; tłumaczenia muszą mieć przy tym bardzo wysoki poziom tym bardziej, iż nie stanowią jedynie prostego przekładu, bo wplatane są w nie słowa klucze, które muszą mieć odpowiednie brzmienie,
  • pozycjonowanie treści aukcji – co związane jest z powyższym; przetłumaczony tekst musi zawierać słowa kluczowe, które algorytm eBay będzie promował; słowa te są zmienne na przestrzeni czasu, gdyż pozycjonowanie ma dynamiczny charakter – uzależnione jest w bardzo dużym stopniu od aktualnych analiz fraz najczęściej wpisywanych w wyszukiwarce przez użytkowników eBay,
  • badanie rynku – powyższe wzmacnia fakt przeprowadzania badan rynku, zapotrzebowania klientów w różnym wieku, konkurencji i jej cen, godzin logowania się i zakupów osób w różnym wieku, preferencji międzypłciowych i wielu innych czynników, które wykorzystuje się nawet w planowaniu godziny wystawienia aukcji.

Wiele z powyższych czynności wymaga dużych nakładów czasu. Agencja eBay wykorzystuje w tym zakresie wiedzę, która w podobny sposób funkcjonuje w Google.

Programy te różnią się od siebie i funkcjonują nieco inaczej, lecz generalnie są to podobne algorytmy i należą do tej samej rodziny.

Najważniejsze elementy SEO na eBay

Jednym z podstawowych celów SEO na eBay jest też wzmocnienie pozycji sprzedającego.

Dzięki wszystkim powyżej wymienionym działaniom wzrasta ilość wyświetleń wystawianych na sprzedaż przedmiotów, a tym samym powiększa się liczba pozytywnych komentarzy.

Na te z kolei zwracają uwagę użytkownicy eBay, dla których jest to podstawowy dowód na rzetelność sprzedawcy, a ma to szczególne znaczenie, gdy kupują za granicą.

Pozytywne komentarze z kolei zwiększają obroty i zwrotnie budują pozycję sprzedawcy. Jest to więc symbiotyczny system zależny od wielu czynników, a powodzenie w handlu zależy od nich wszystkich.

Kiedy jeden zawiedzie, np. wysyłki przedmiotów, wpłynie to na: wizerunek budowanej marki, na liczbę wyświetleń, sprzedanych przedmiotów, a wówczas nawet idealne pozycjonowanie nie pomoże.

Skupiając się jednak na SEO, wskazać należy dla przykładu jak przebiega proces pozycjonowania prowadzony przez Agencję eBay, a w jego skład wchodzi:

  • tworzenie tytułu aukcji – który musi zawierać kluczowe frazy,
  • tworzenie treści aukcji – podobnie jak poprzednio, z wykorzystaniem popularnych wpisów w przeglądarce wplatanych w tekst (nawet gdy dotyczą innej kategorii, specjaliści bez problemu radzą sobie w takich sytuacjach),
  • odpowiedni opis przedmiotów – w zgodzie z najczęstszymi wyszukiwaniami,
  • pozycjonowanie strony sprzedawcy – ukazuje się tu bestsellery, przekazuje informacje o sobie (im więcej tym lepiej), wskazuje promocje itd., a wszystko to zmierza do tego, by odwiedzający zaczęli obserwować sprzedawcę, dzięki czemu otrzymywać będą informacje o nowościach,
  • oraz dobór zdjęć do aukcji i umieszczanie na nich słowa kluczowego – jak zbadano, ten ostatni, istotny element wpływa na liczbę wyświetleń.

Agencja eBay może tworzyć część tych treści lub kompleksowo zajmować się obsługą sprzedaży w serwisie. Warto wypróbować tę możliwość, bo jak twierdzą doświadczeni sprzedawcy, którzy odnieśli sukces – im wcześniej, tym lepiej.

Udostępnij wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on email