Jakie znaczenie ma domena w pozycjonowaniu strony

Wybór domeny internetowej

Adres www przypisany do danej witryny to istotny element w procesie pozycjonowania strony. Bez względu na to, czy masz stronę internetową od dawna, a tym samym również domenę, czy planujesz zakup nowego adresu internetowego, możesz wykorzystać potencjał tkwiący w tej kombinacji liter i znaków lub powierzyć określone działania sprawdzonej firmie pozycjonerskiej. Zadowalające efekty będą najlepszym wynagrodzeniem słusznie podjętej decyzji.

Adres www przypisany do danej witryny to istotny element w procesie pozycjonowania strony. Bez względu na to, czy masz stronę internetową od dawna, a tym samym również domenę, czy planujesz zakup nowego adresu internetowego, możesz wykorzystać potencjał tkwiący w tej kombinacji liter i znaków lub powierzyć określone działania sprawdzonej firmie pozycjonerskiej. Zadowalające efekty będą najlepszym wynagrodzeniem słusznie podjętej decyzji.

Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony internetowej

Dokładne zapoznanie się z cechami danej domeny pozwala określić jej potencjał oraz wartość dla wyszukiwarki Google. Pomaga to także zaplanować działania mające na celu stałe umacnianie adresu www, które przekłada się na szanse obecności strony w Top 10. Szereg czynników powiązanych z adresem strony może sprawić, że cały proces pozycjonowania będzie przebiegał znacznie sprawniej, a efekty przyjdą w obiektywnie krótkim czasie.

Pod rozwagę brane są dwie opcje i do obu należy podejść z równie dużym rozsądkiem.

1. Zakup nowej domeny

W wyniku kolejnych zmian algorytmu, które nastąpiły w ostatnich latach, sama nazwa nie ma kluczowego znaczenia dla pozycjonowania, natomiast nadal jest ważna dla użytkowników Sieci. Wybierając adres spośród dostępnych u danego operatora, należy zdecydować się na taki, który łatwo powiedzieć, zapamiętać i zapisać. Dodatkowo pomocne mogą być:

  • obecność słowa kluczowego – najlepiej na początku adresu strony, ponieważ wtedy zwiększa się przewaga nad domenami z frazą w środku lub na końcu adresu,
  • okres rejestracji – większy potencjał daje zarejestrowanie na dłużej niż rok. Google odbiera to jako działanie długofalowe, które może być dodatkowo punktowane,
  • dane we Whois – należy postawić na dane publiczne, widoczne dla wszystkich, ponieważ prywatne mogą być traktowane jako chęć ukrycia poszczególnych informacji,
  • rozszerzenie TLD – dotyczy rozszerzenia domeny, czyli elementu znajdującego się na końcu adresu. Do Polski przypisana jest końcówka .pl i takich domen warto szukać.

2. Pozycjonowanie strony pod dotychczasową domeną

Jeżeli Twoja strona internetowa funkcjonuje już w Internecie pod indywidualnym adresem, należy wykorzystać jej potencjał. Warunkiem jest, aby była uznawana przez wyszukiwarkę za bezpieczną, a tym samym była wolna od wszelkich filtrów. Proces przygotowania posiadanego adresu www do działań SEO stanowi mniejsze wyzwanie, gdy sama domena:

  • jest aktywna od dawna – wiek domeny może wpływać na pozycje strony w Google, natomiast warunkiem jest pozytywna historia poparta etycznymi działaniami,
  • ma wartościową historię – optymalna wersja to jeden właściciel regularnie przedłużający ważność adresu www, a także wysoka jakość linków przychodzących,
  • jest pozytywnie notowana we Whois – jako właściciel nie masz dodatkowych adresów z negatywną historią, które mogłyby obciążyć pozycjonowaną domenę,
  • posiada odpowiednie subdomeny – zawartość słów kluczowych w subdomenie stanowi dodatkową wartość, którą Google może premiować podwyższając pozycje strony.

Właściwie zoptymalizowana witryna zamieszczona pod rozsądnie wybranym adresem to potencjał na przyszłość, a także kompleksowe podejście do kwestii pozyskiwania nowych kontrahentów dla Twojej działalności.

Odpowiednia domena i pozycjonowanie strony – zgrany duet

Gdy upewnisz się, że zostały wykonane wszystkie działania związane z optymalizacją witryny od uzupełnienia treści po nadanie wartościowych tytułów zdjęciom i elementom graficznym, możesz połączyć je z prawidłowo dobranym adresem www. Za każdym pozycjonowaniem strony stoi szereg działań, które warto zintensyfikować w granicach dyktowanych przez Google.

Dotyczy to także adresu strony, który stanie się niejako jej wizytówką. Zdecyduj się zatem na wersję pasującą do Twojej działalności oraz  łatwą do podyktowania przez telefon.

Zaufaj specjalistom od pozycjonowania, wybierz Goglera

Pomoc przy doborze zapewniają także nasi specjaliści, którzy trafnie ocenią Twój wcześniejszy zakup lub przedstawią Ci najkorzystniejsze możliwości w oparciu o zasoby sprawdzonych i zaufanych serwisów z domenami. Skorzystaj z nowoczesnych usług pozycjonowania strony, nasi specjaliści SEO są do Twojej dyspozycji.

Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2016