Amazon jest już w Polsce. Oczywiście był i wcześniej jednak obecne możemy z niego korzystać w podobny sposób, jak mieszkańcy większości krajów Unii Europejskiej.
Dotyczy to jednak głównie sprzedawców, którzy muszą prowadzić działalność gospodarczą, gdyż jest to warunek współpracy z tą platformą sprzedażową.
Aktualnie nie jest wymagane posiadanie bankowego konta zagranicznego.
Uproszczone są też procedury współpracy z Amazon. Dodatkowo polskich przedsiębiorców wspierają outsourcingowe agencje Amazon, bez których trudno wyobrazić sobie prowadzenie strony sprzedawcy w wielu krajach.
Obecne udogodnienia sprzedaży na Amazon
Po założeniu konta i potwierdzeniu prowadzenia działalności gospodarczej, polski przedsiębiorca ma do wyboru kilka opcji prowadzenia sprzedaży:
- dwa rodzaje kont – jedno abonamentowe, w którym nie płaci się za wystawianie przedmiotów, a drugie bez stałych opłat, które pobierane są tylko za wystawienie oferty handlowej,
- dwa rodzaje prowadzenia sprzedaży – wysyłki z polski, które zajmują standardową dla poczty ilość czasu oraz skorzystanie z magazynów Amazon, do których dostarcza się towar w większej ilości, a później Amazon sam je rozwozi do klientów w kraju docelowym, świadczy więc w tym wypadku dodatkowe usługi magazynowe i kurierskie,
- różnego rodzaju formy promowania przedmiotów, a także może liczyć na „naturalną” promocję dobrze sprzedających się rzeczy, które przy dużej popularności promowane są przez serwis; nierzadko też przy dużych rabatach lub niskich cenach trafiają samoczynnie do kategorii „oferta dnia”, dzięki czemu zyskują znacznie większą ilość wyświetleń.
Niezwykle istotną rzeczą na Amazon są opinie kupujących. W przypadku korzystania z magazynu Amazon dotyczą one wyłącznie jakości towaru, gdy z niego nie korzystamy również wysyłek, głównie czasu oczekiwania na zakupiony przedmiot.
Warunkiem zaistnienia na Amazon jest bezwzględne liczenie się z wypracowanym tam systemem i nie jest tu mowa o ewentualnych ograniczeniach nakładanych przez administratorów, ale tego, do czego przyzwyczaili się użytkownicy serwisu.
Ich zadowolenie i wysokie noty sprzedawcy w krótkim czasie samoczynnie go wypromują.
Agencja outsourcingowa Amazon – kompleksowe wsparcie sprzedaży
Bez pomocy agencji outsourcingowej Amazon polski przedsiębiorca skazany jest jednak na porażkę. Oczywiście handel będzie prowadzić, jednak duże zarobki wiążą się już z podjęciem działań, którymi muszą się zająć specjaliści.
Niektóre z nich są oczywiste, jak pierwsze z poniżej wymienionych, większość jednak wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w tej branży.
Pomoc w sprzedaży na Amazon, którą świadczy firma zewnętrzna, obejmuje:
- tłumaczenie oferty handlowej i wszystkich innych podstron sprzedawcy – w tym na wiele języków, jeśli oferty wystawiane są na wielojęzycznych platformach Amazon,
- pozycjonowanie ofert handlowych – proces podobny do tego, który powszechnie stosuje się w Google, lecz kierowany pod inny algorytm; pozwala on zwiększyć ilość wyświetleń wystawianych ofert,
- badanie rynku i konkurencyjnych ofert – pozwalające zorientować się i oszacować zyski oraz odpowiednio zaplanować wystawianie przedmiotów wraz z cenami,
- działania marketingowe i konsulting w tym zakresie – nie zawsze warto inwestować w płatne opcje udostępniane przez Amazon.
Działań tych jest dużo, a agencja outsourcingowa Amazon może je przejąć w dużej mierze, zwalniając przedsiębiorcę z konieczności stałego doglądania sklepu online, co pozwala skupić mu się na rynku lokalnym, produkcji lub po prostu życiu osobistym.
Do agencji takich należą znany w Polsce Gogler.pl. Firmy takie świadczą usługi kompleksowe, jak i wybiórcze. Prowadząc lub planując sprzedaż na Amazon warto się z nimi skonsultować.