kalkulacja ceny

Pozycjonowanie stron – cennik, z którego wiele można się dowiedzieć

Szukając pozycjonera dla strony internetowej z pewnością zwrócisz uwagę na koszt usługi. Podana kwota może sprawić, że zechcesz nawiązać współpracę z daną osobą lub firmą lub postanowisz szukać innego usługodawcy.

Jaką zatem rolę odgrywa w pozycjonowaniu stron cennik widoczny przy danej opcji oraz jak rozumieć brak konkretnych kwot?

Szczegóły dobrego cennika pozycjonowania stron internetowych

Zestawienie działań oraz usług oferowanych w ramach danej opcji jest przydatne użytkownikom, do dokonania wstępnego wyboru w oparciu o własne potrzeby.

Inne oczekiwania mogą mieć właściciele niewielkich lokalnych działalności, inne natomiast przedsiębiorcy oferujący dowolną produkcję na skalę kraju.

Z solidnie przygotowanego cennika dowiedzą się znacznie więcej, niż z najkrótszego zestawienia opcja – cena.

Dopracowana zakładka „Cennik” z pozycjonowania stron powinna zawierać wyszczególnienie obszaru działania firmy pozycjonerskiej pod kątem:

  • optymalizacji kodu źródłowego – dotyczy to:
    • tytułów podstron,
    • opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwania,
    • słów kluczowych powiązanych z daną lokalizacją.
  • Content Marketingu – przede wszystkim w kwestii:
    • treści ofertowych na stronie,
    • tekstów blogowych,
    • artykułów do źródeł zewnętrznych,
  • linkowań – można je podzielić na:
    • zewnętrzne, czyli prowadzące do Twojej strony z innych źródeł,
    • wewnętrzne, działające w ramach pozycjonowanej witryny,
  • innych aktywności w Sieci – głównie poprzez:
    • media społecznościowe,
    • fora internetowe,
    • obecność w wartościowych katalogach i serwisach.

Twoich potencjalnych Klientów może także interesować, czy w trakcie trwania współpracy będą mieć zapewniony hosting oraz dostęp do biura obsługi, w tym także do pomocy technicznej.

Jasno określone warunki wpływają pozytywnie na odbiór Twojego cennika.

W pozycjonowaniu stron cennik zastąpiony informacją

Zdarzyć się może również, że na stronie usługodawcy znajdziesz wyłącznie przedziały cenowe lub zupełnie brakuje tam kwot.

Jeżeli zainteresowało Cię określone pozycjonowanie, a propozycja wygląda na korzystniejszą, niż w firmach konkurencyjnych, skontaktuj się z potencjalnym pozycjonerem i zapytaj o szczegóły.

Często szczegółowe cenniki udostępniane są podczas bezpośredniego spotkania, a jeszcze częściej możesz liczyć na całkowicie indywidualną wycenę.

Pozycjonowanie stron i cennik z nim związany może być na przykład:

  • zestawieniem konkretnych kwot,
  • zestawieniem przedziałów cenowych,
  • wykazem kosztów za określone pozycje, na których znajdą się frazy w wyszukiwarce,
  • rejestrem ilości wyników dla danej frazy i dobranych pod tym kątem opłat.

Zdarzają się także inne sposoby usystematyzowania kwestii opłat, dlatego wybierz taki, który będzie czytelny zarówno dla Ciebie, jak też dla Twoich Klientów.

Pozycjonowanie stron i cennik mający odbicie w rzeczywistości

Jeżeli jako właściciel strony internetowej lub sklepu internetowego korzystasz z usługi pozycjonowania, zwróć uwagę na to, aby jego koszty były wyważone.

Zbyt tanie pozycjonowanie oznacza zazwyczaj, że nie będzie odpowiednio wykorzystany potencjał nowoczesnych narzędzi do działań SEO, zbyt drogie natomiast to często oznaka prowadzenia działań marketingowych ponad miarę lub chęci intensywnego wypromowania w krótkim czasie.

Z pozycjonowaniem stron cennik powinien być związany na zasadzie podawania faktycznych opłat poprzez odpowiednio częste aktualizacje.

Narzędzia analityczne zintegrowane ze stroną pozwolą Ci sprawdzić, jak wiele było odwiedzin w zakładce z cennikiem oraz jak długo trwały te odwiedziny.

Jeżeli zbyt krótko, warto udoskonalić zawartość podstrony o poszukiwane przez użytkowników informacje.

Udostępnij wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on email