Audyt SEO dostarcza informacji na temat mocnych i słabych stron serwisu w oparciu o czynniki, które mają znaczenie dla pozycji w wyszukiwarce.
Przeprowadzenie takiego audytu za pomocą profesjonalnych narzędzi pozwoli zdiagnozować problemy strony oraz jej atuty, aby łatwiej było przygotować się do konkretnych działań promocyjnych.
Audyt warto przeprowadzić przed rozpoczęciem pozycjonowania, lub w trakcie działań promocyjnych widząc zmniejszenie liczby wejść na stronę poprzez wyszukiwarkę. Dobra diagnoza pozwoli podjąć właściwe kroki.
Gruntowny audyt SEO to podstawa
Prawidłowo zoptymalizowany serwis internetowy to kapitał w każdym pozycjonowaniu, dający szansę zajęcia pozycji w czołówce wyników wyszukiwarki.
Aby sprawdzić kondycję strony warto przeprowadzić analizę SEO, która pozwoli wychwycić ewentualne braki i poprawić je dla lepszych osiągnięć na drodze do Top 10.
Istnieje wiele narzędzi dla webmasterów, które służą do wykonania audytu SEO, dlatego należy uważnie wybrać to, które najlepiej się sprawdzi w przypadku Twojej strony.
Profesjonalny i porządnie wykonany audyt powinien zawierać:
- analizę błędów na stronie
- błędne linkowania wewnętrzne i zewnętrzne,
- nieprawidłowe przekierowania,
- zbyt wiele adresów dla jednej strony głównej,
- analizę pod kątem optymalizacji treści
- powtórzenia danej frazy w tytule strony i nagłówkach,
- powielone treści, skopiowane z innych źródeł,
- niedopasowane do kampanii słowa kluczowe,
- analizę linków przychodzących
- rozpoznanie linków szkodliwych, osłabiających wartość witryny,
- wyszukanie linków, które mogły się przyczynić do nałożenia filtra lub bana,
- ustalenie aktualnej pozycji strony w wyszukiwarce
- raport z pozycji poszczególnych fraz w wynikach Google,
- propozycje dobranych indywidualnie słów kluczowych,
- sprawdzenie responsywności strony
- określenie, czy strona jest mobilna, czyli czy wyświetla się prawidłowo na smartfonach, tabletach,
- informacja o liczbie wejść na stronę z urządzeń mobilnych.
Szczegółowa analiza SEO to obecnie działanie standardowe przed dobrze zaplanowanym pozycjonowaniem. Pozwala właściwie przygotować stronę internetową, zoptymalizować ją i zabezpieczyć przed gwałtownymi stratami pozycji w przyszłości.
Potencjał pozycjonowania z analizą SEO
Wnikliwy przegląd strony internetowej, sklepu lub bloga pod kątem tego, czy są przyjazne dla wyszukiwarki Google to szansa na zwiększenie ruchu z wyników wyszukiwania oraz zwiększenie samej sprzedaży.
Strona ma być wartościowa nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla prawdziwych odwiedzających i zainteresowanych daną usługą lub produktem.
Im większy i bardziej rozbudowany serwis, tym więcej czasu zajmie przeprowadzenie audytu SEO, niemniej jednak późniejsza optymalizacja strony będzie oparta o konkrety, których nie da się zastąpić połowicznymi działaniami.
Analizę SEO warto zrobić, gdy strona:
- jest nowa,
- została przeniesiona na inny skrypt, przebudowana,
- ma być pozycjonowana,
- notuje duży spadek liczby odwiedzających,
- obniżyła się w pozycjach na poszczególne słowa kluczowe.
Niezwykle rzadko spotykana jest sytuacja, że na stronie nie trzeba niczego poprawiać, a całość spełnia w stu procentach znane aktualnie wymogi Google. Wnikliwy audyt SEO pozwoli zlokalizować mniejsze i większe błędy.
Optymalizacja stron www po audycie SEO
Wnikliwy audyt SEO pozwala na odpowiednią optymalizację stron www pod kątem wyglądu oraz struktury wewnętrznej. Ta kolejność działań sprawia, że wszystko co zaplanowane w sprawie pozycjonowania, będzie łatwiej zrealizować, zyskując przychylność Google.
Strona ma wtedy szansę między innymi na wyższy Trust Rank (punkty za zgodność tematyki strony z danym zapytaniem).
Podejmując się samodzielnie wykonania audytu SEO lub zlecając go firmie zewnętrznej należy pamiętać o tym, że ma on przynieść określone wyniki.
Na podstawie tych wyników można będzie dostosować stronę tak, aby stanowiła ona dużą wartość pod kątem pozycjonowania oraz aby była przyjazna dla stałych i okazjonalnych użytkowników.