Handel zagraniczny na Amazon jest z wielu względów utrudniony. Barierą jest przede wszystkim język obcy, w którym należy opisywać sprzedawane przedmioty.
Przy czym jego jakość musi być natywna, gdyż szczegóły tego typu wpływają na ocenę profesjonalizmu sprzedawcy przez potencjalnych kupujących.
Istnieją w tym względzie nawet pewne różnice kulturowe, które należy brać pod uwagę. Ponadto niebagatelne znaczenie ma pozycjonowanie ofert, czym zająć się może tylko specjalista. Amazon oferuje kilka opcji promocyjnych, jednak jego system bazuje na czymś innym.
Możliwości promocji na Amazon
Amazon przede wszystkim ceni sobie obsługę klienta i sprzedawcy, którzy przykładają do tego dużą wagę i szybko obserwują profity z tego tytułu.
Użytkownicy przyzwyczaili się do tego, że notom sprzedawców na Amazon można w pełni ufać, o co zadbał sam serwis, więc należy na owe noty pracować:
- sumiennie wykonując wszystkie zobowiązania wobec kupujących,
- szybko odpowiadając im na pytania,
- uwzględniając reklamacje, itd.
Aczkolwiek istotna jest również sama sprzedaż. Kiedy rośnie, wraz z nią podnosi się ranking sprzedaży, co wpływa na zwiększenie się liczby wyświetleń i zwrotnie zwiększa sprzedaż.
Nie jest to jednak wartość stała, gdyż kiedy magazyn pustoszeje, ranking obniża się do zera. W związku z tym zawsze należy dbać o dostępność sprzedawanych przedmiotów.
Opcje reklamy na Amazon
Nieco dziwnym sposobem reklamy na Amazon jest opcja licytacji pozycji w określonej kategorii. Sprzedawca może licytować słowo kluczowe w danej kategorii i jak wygra licytację z innymi sprzedawcami, jego reklama pojawi się na jej początku lub w kolejności jaką zajął w licytacji. System ten jest podobny do Google Ads.
Oddzielną formą reklamy jest tradycyjne wyróżnianie produktów w standardowych dla stron internetowych miejscach: w prostokącie na górze spisu (baner reklamowy) czy z boku.
Natomiast alternatywą dla Seller Central jest Amazon Marketing Service, który można stosować z poprzednim, jednak nie jest on dostępny dla wszystkich. System AMS jest podobny do S.C., jednak reklamy wyświetlane są w innych miejscach.
Specjalista Amazon w promowaniu sprzedaży
Wymienione wyżej opcje są skuteczne do pewnego stopnia – współdzielonego z innymi sprzedawcami. Zatem wykupienie banera nie gwarantuje, że znajdzie się on na samej górze lub będzie pierwszy w spisie.
Jest to pewna bolączka użytkowników Amazon i przez nią sprzedawcy decydują się na dodatkową pomoc specjalistów Amazon.
Wykorzystuje się tu tradycyjne, tj. stosowane w Google metody promowania ofert i pozycjonowania tekstów. Bazują one na stosowaniu słów kluczy, które sprawiają, że wystawione na sprzedaż przedmioty trafiają na górę swojej kategorii. Wykorzystuje się w tym celu m.in. analizę fraz wpisywanych w wyszukiwarce Amazon przez kupujących.
Nietrudno więc zrozumieć na czym to polega.
Specjalista od Amazon przeprowadza w takim wypadku analizę treści wpisywanych w wyszukiwarce, a następnie nadaje im pewną wagę.
Zgodnie z nią frazy te stosowane są w tekstach klienta – w tytułach, opisie ofert, na stronie sprzedawcy. W ten sposób, gdy użytkownik Amazon wpisuje określoną frazę w wyszukiwarce, zwiększa się prawdopodobieństwo tego, iż opracowana w powyższy sposób strona ukaże mu się w wynikach wyszukiwania.
Nie istnieją inne sposoby na dodatkowe wsparcie sprzedaży płatnych opcji na Amazon. Natomiast praca specjalisty od Amazon choć wydaje się prosta jest czasochłonna i wymagająca.
Jest on jednak zwykle częścią zespołu – firmy takie jak Gogler.pl, specjalizują się we wsparciu e-commerce – dlatego praca jest wykonywana szybko.
Obejmuje ona jednak wspomnianą analizę, opracowanie fraz kluczowych, ułożenie tekstu ofertowego, a następnie jego tłumaczenie na język obcy.
Oczywiste więc się staje, że nie dzieje się to w jeden dzień. Praca specjalistów Amazon może jednak dokonać przełomu w handlu zagranicznym na tej gigantycznej platformie handlowej.