Dobrze skonstruowana strona internetowa to sprawnie działający system składający się z wielu wzajemnie oddziałujących na siebie elementów.
Większość z nich jest ukryta przed oczami zwykłego użytkownika, ale ich poprawna implementacja jest ważna w marketingu Twojej strony, zawłaszcza przy działaniach SEO – pozycjonowaniu.
Do oceny jakości i poprawności tych elementów pod kątem pozycjonowania wykorzystuje się audyty SEO.
Gogler proponuje firmom szczegółowo opracowane audyty. Są to analizy, dzięki którym poznasz potencjał swojej strony i dowiesz się, co możesz zrobić lepiej, aby Twoja witryna skutecznie konkurowała z innymi w wynikach wyszukiwania.
Co audyt SEO mówi o Twojej stronie internetowej?
Prowadząc jakikolwiek rodzaj biznesu, na pewno zdajesz sobie sprawę ze znaczenia rozmaitych raportów, diagnoz i analiz. Zrozumienie otaczającej rzeczywistości biznesowej i przewidywanie na tej podstawie zachowań rynku to część obowiązków każdego biznesmena.
Audyt SEO to kompleksowa diagnoza ważnego fragmentu Twojego firmowego środowiska: strony internetowej. Jest to raport opisujący, jak strona internetowa interpretowana i oceniana jest przez wyszukiwarkę, oraz co należy poprawić, aby była lepsza od innych w swojej kategorii.
Mowa tu o technicznych elementach witryny, które nie są widoczne czy istotne z punktu widzenia użytkownika strony. Za to wyszukiwarka Google widzi je jak na dłoni i na tej podstawie przydziela Twojej witrynie miejsce wśród innych na liście wyników.
Co dokładnie wchodzi w zakres raportu?
Każda strona www, wyświetlająca się w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiednich fraz kluczowych, otrzymuje własną ocenę i pozycję w rankingu. Firma z Mountain View otwarcie mówi o ponda 200 kryteriach rankingowych.
Część z tych kryteriów to czynniki podlegające analizie w fazie audytu SEO:
- meta znaczniki, czyli ważne dla wyszukiwarki tytuły podstron witryny oraz opisy tych podstron,
- struktura mapy adresów URL witryny,
- obecność słów kluczowych w treściach widocznych dla użytkowników i tych czytelnych dla przeglądarki,
- treści na stronie – ilość, unikalność, formatowanie (nagłówki h1-h6),
- alternatywne opisy fotografii,
- poprawność elementów kodu HTML istotnych dla optymalizacji SEO witryny,
- szybkość wczytywania się strony internetowej.
Audyt SEO, krótko mówiąc, jest więc szczegółową diagnozą tych elementów strony www, które istotnie wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce, ale również czynników odpowiedzialnych za użyteczność strony dla czytelnika (tj. unikalne treści czy prędkość ładowania).
Cele, rola i efekty audytu SEO w pozycjonowaniu
Gdy mechanik zagląda pod maskę samochodu, robi to, by ustalić przyczynę usterki i ją usunąć. Cele audytu są podobne jak w przypadku interwencji mechanika samochodowego:
- wskazanie, jak wygląda sytuacja strony internetowej pod kątem jej wartości rankingowej w Google. Co nie działa prawidłowo? Czego brakuje?
- wskazanie sposobu naprawy istniejących błędów i zalecenia dotyczące pełnej optymalizacji serwisu. Jak naprawić istniejące usterki? Co należy dodać?
Raport SEO jest jednym z pierwszych działań agencji pozycjonującej Twoja stronę. Gogler opiekuje się stronami ponad 200 firm.
Wykonaliśmy setki analiz, na podstawie których przeprowadziliśmy skuteczne działania e-marketingowe dla naszych klientów.
Efekt dobrze przeprowadzonej analizy i wdrożenia jej wyników w życie zawsze przekłada się na wyższe wyniki stron naszych klientów w wyszukiwarce. Warto o tym pamiętać, zastanawiając się nad audytem swojej strony.
Czy efektywny audyt można mieć za darmo?
W kwestii ceny – niestety, audyty nie są w branży SEO darmową usługą. Prawidłowo wykonanego audytu nie udostępni bezkosztowo żadna profesjonalna firma pozycjonująca.
Analiza potencjału SEO strony może oznaczać kilkadziesiąt, często więcej, godzin pracy analityka.
Koszt tej usługi w dobrej agencji zaczyna się od kilkuset złotych.
A może wynieść nawet kilka – kilkanaście razy więcej. Wszystko zależy od stopnia złożoności witryny i ilości zalecanych działań na stronie.
Co do efektów – audyt SEO nie jest narzędziem, które w magiczny sposób od razu naprawi błędy na Twojej stronie. To raczej ramowy plan działania.
Dopiero optymalizacja SEO, uwzględniająca wnioski i zalecenia audytu, ma wpływ na pozycje rankingowe Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Kiedy korzystasz z pozycjonowania strony internetowej, droga na najwyższe miejsca zaczyna się właśnie od audytu SEO.
Firma Gogler, rozszerzając zakres działań i ofertę, gwarantuje precyzję, wysoką jakość i kompleksowość przeprowadzanych analiz, co łącznie przekłada się na realne wzrosty pozycji Twojej strony i zdobywanie konwersji – czyli skuteczne realizacje celów, jakie postawiłeś przed swoją stroną internetową.