Wartościowe możliwości online w sklepach internetowych, czyli co poza kupowaniem

Sklep internetowy a pozycjonowanie

Odpowiednio przygotowany i sprawnie funkcjonujący e-sklep to znacznie więcej niż gama produktów z możliwością zakupu online.

Aby spełniał więcej wymogów potencjalnych użytkowników, należy zadbać również o inne wartościowe funkcje, które zatrzymają osoby odwiedzające oraz sprawią, że zakupy staną się przyjemniejsze.

Myśląc zatem o sprawnym działaniu Twojego sklepu zwróć uwagę, czy jest wystarczająco udoskonalony. Odpowiednio przygotowany i sprawnie funkcjonujący e-sklep to znacznie więcej niż gama produktów z możliwością zakupu online.

Aby spełniał więcej wymogów potencjalnych użytkowników, należy zadbać również o inne wartościowe funkcje, które zatrzymają osoby odwiedzające oraz sprawią, że zakupy staną się przyjemniejsze.

Myśląc zatem o sprawnym działaniu Twojego sklepu zwróć uwagę, czy jest wystarczająco udoskonalony.

Zadbaj o Klientów, którzy wybierają sklepy internetowe 

Twoja grupa docelowa to wszystkie osoby zainteresowane zakupem oferowanego przez sklep asortymentu.

Po odwiedzeniu witryny przez wpisanie jej adresu do przeglądarki lub poprzez wyniki w wyszukiwarce Google, które pojawią się na określoną frazę, użytkownik liczy na szybkie poruszanie się wewnątrz e-sklepu, sprawny system wkładania produktów do koszka oraz szybkie zakończenie wszelkich transakcji, które zwieńczy jego wizytę.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów warto zwrócić uwagę, czy poza możliwością kupowania zapewniasz im także:

  • błyskawiczny kontakt i obsługę Klienta – infolinia oraz korespondencja mailowa działające zawsze aktywnie w podanych przez Ciebie godzinach. Niezbędne atuty konsultantów to:
    • wiedza o oferowanym asortymencie,
    • zaangażowanie w wykonywaną pracę,
    • pozytywne nastawienie wobec kontaktujących się osób,
  • opcję odbioru w siedzibie firmy – zwiększa to wiarygodność Twoją jako producenta/usługodawcy, a dodatkowo:
    • pozwala dokonać zakupu bez ponoszenia kosztów dostawy,
    • daje możliwość bezpośredniego kontaktu z Klientem
    • pozwala na miejscu omówić kwestie interesujące osobę kupującą,
  • możliwość spotkania w sklepie stacjonarnym – jeżeli Twoja firma to także sklep działający poza Internetem, możesz zapraszać do niego, aby:
    • uwiarygodnić swoją fizyczną obecność w danej branży,
    • odpowiedzieć na pytania Klientów, którzy preferują kontakt osobisty,
    • budować pozytywne relacje poprzez indywidualne spotkania,
  • system zakupów bez rejestracji – część transakcji w sklepach internetowych kończy się przed dokonaniem płatności i zostaje porzucony pełen koszyk, dlatego:
    • daj możliwość zakupu bez logowania się i rejestrowania,
    • zadbaj o opcję szybkich zakupów opartych o dane wpisane jednorazowo,
    • sprawdź, czy sklep wyposażony jest w odpowiednie zabezpieczenia takich transakcji.

Wartościową funkcją jest także newsletter, zwłaszcza dla stałych Klientów. Jeżeli wyrażają chęć otrzymywania najnowszych informacji oznaczać to może, że planują kolejne zakupy w Twoim sklepie internetowym.

Zlecając zatem stworzenie e-sklepu pamiętaj o uwzględnieniu w uwagach tej  opcji oraz takie jej skonfigurowanie, aby wyświetlała użytkownikowi przedmioty faktycznie powiązane z jego ostatnimi zakupami.

Anonimowość w sklepach internetowych? Im więcej informacji tym lepiej

Zdarza się, że sklep internetowy posiada w stopce lub danych kontaktowych jedynie możliwość skorzystania z formularza i przesłanie wiadomości na ukryty adres mailowy.

Ty możesz podejść do kwestii bardziej współcześnie i podać wszystkie możliwe formy kontaktu, w tym nie jeden, a kilka numerów telefonu, adres mailowy oraz alternatywne możliwości, takie jak kontakt przez Skype'a czy czat na żywo.

→ Pełne dane są niezbędne także ze względu na pozycjonowanie. Założenie wizytówki internetowej oraz działania optymalizacyjne powinny być oparte o konkretną lokalizację podaną w Twoim e-sklepie.

Jest to istotne zarówno dla wyszukiwań lokalnych, jak też ogólnopolskich. Nie stawiaj zatem na bycie incognito, opisuj działalność pełną nazwą, którą będzie można zweryfikować oraz danymi, które faktycznie funkcjonują w Twojej firmie.

Postaw na nowoczesne tworzenie sklepów internetowych

Szata graficzna jest pierwszym elementem, który może zachęcić lub zniechęcić osobę odwiedzającą do zakupów w Twoim sklepie. Bardzo istotne są nawet najmniejsze elementy w postaci drobnych modułów czy kolorów przycisków.

Twoi Klienci powinni widzieć, że wizyta w tym właśnie sklepie była dobrą decyzją.

Sklepy internetowe to niezwykły potencjał w sprzedaży online, który pomożemy Ci spożytkować. Skontaktuj się z nami, aby otrzymać indywidualnie przygotowaną propozycję na miarę Twoich potrzeb.

Polityka prywatności | Projekt i wykonanie gogler.pl 2010-2017