Obecnie za pozycjonowaniem stron internetowych podąża szereg czynności specjalistów SEO oraz używanie specjalistycznych narzędzi internetowych.
Wpływają one na osiągnięcie pożądanych lokat w czołówce wyszukiwarki Google. Współczesne metody wzbogacania strony o nowe treści oraz pozyskiwania wartościowych linków zmieniły się znacznie wobec tych znanych przed kilkoma laty.
Dają znacznie większe pole działania doświadczonym pozycjonerom, którzy swoją wiedzę potrafią przekuć w pozytywne efekty.
Potencjał z pozycjonowania stron, czyli inwestycja godna uwagi
Działania mające na celu dotarcie do potencjalnych klientów oraz zainteresowanie ofertą osób, które nie miały wcześniej okazji korzystania z usług Twojej firmy, to główne cele pozycjonowania strony.
Obecność w Top 10 sprawia, że znacznie zwiększyć się może współczynnik odwiedzin witryny, jest to zatem inwestycja warta rozważenia i wdrożenia w plan marketingowy.
Spośród wielu działań, które jeszcze kilkanaście lat temu nie były powszechnie praktykowane, warto wybrać takie, które rzeczywiście wpływają na wartość strony w Internecie. Poniżej 4 spośród licznych kluczowych możliwości.
1. Optymalizacja strony
Obejmuje dostosowanie witryny do standardowych wymogów najpopularniejszych wyszukiwarek, czyli w praktyce pod kątem wyszukiwarki Google.
Nowoczesne SEO w wykonaniu specjalistów pozwala skutecznie wykorzystać zaawansowane narzędzia oraz aplikacje.
Działaniom optymalizacyjnym podlegają:
- kod źródłowy strony – w celu poprawienia szybkości wczytywania się strony,
- treść – pod kątem przystępności dla użytkownika i łatwości odbioru,
- grafika – ze względu na zoptymalizowanie wagi plików oraz elementów graficznych.
2. Obecność w mapach Google
Wyniki z Google Maps są obecnie równorzędne z wynikami organicznymi, dlatego wzrasta znaczenie założonych wizytówek, które docelowo pojawiają się jako wartościowe wyniki na określone zapytania wpisywane do wyszukiwarki.
Aby wizytówka firmy była wyświetlana należy ją:
- założyć – zgłosić do Google mailowo chęć obecności w mapach Google,
- zweryfikować – niezbędny jest kod otrzymany po zgłoszeniu firmy,
- uzupełnić – podstawa to dane kontaktowe wraz z adresem strony oraz zarys oferty,
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma
3. Prowadzenie bloga
Profesjonalnie prowadzony blog to również sposób na usprawnienie pozycjonowania strony.
Wpisy w formie poradników lub tekstów specjalistycznych podnoszą wartość merytoryczną witryny, a osobom odwiedzającym dają możliwość zapoznania się ze specyfiką danej branży.
Na pozytywny odbiór przez użytkowników strony mają szansę przede wszystkim posty:
- omawiające dokładnie dane zagadnienie lub kwestie techniczne,
- przynoszące odpowiedzi na nurtujące pytania,
- przedstawiające dany temat w ciekawy i niebanalny sposób.
4. Aktywne działanie w mediach społecznościowych
Potencjał Facebooka, Instagrama oraz innych współczesnych social mediów pozwala na aktywny kontakt z potencjalnymi klientami, a także pozyskiwanie wartościowych linków do strony.
Interesujące i zaskakujące wpisy są potencjałem nie do przecenienia.
Ten obszar aktywności w sieci to możliwość dotarcia do:
- indywidualnych użytkowników,
- właścicieli innych fanpage’ów,
- grup komunikujących się za pomocą licznych dostępnych opcji.
Powyższe metody, połączone ze sobą i uzupełnione o inne specjalistyczne działania pozycjonerskie sprawiają, że znacznie zwiększa się szansa na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w na określone słowa kluczowe i wybrane lokalizacje.
Z pozycjonowaniem stron można budować każdy biznes
Potencjał działań dążących do wprowadzenia strony do czołówki Google nieustannie się zwiększa, ponieważ stale pojawiają się nowe narzędzia oraz możliwości, które sprzyjają etycznym metodom konkurowania w najpopularniejszej wyszukiwarce.
Efekty nie pojawią się tak szybko jak w przypadku linków sponsorowanych, lecz będą bardziej trwałe i niezależne od liczby wejść do poszczególnych zakładek.
Bez względu na branżę, w której działa Twoja firma, pozycjonowanie pomoże dotrzeć do nowych klientów, czyli osób zainteresowanych daną usługą lub produktem.
Strona internetowa będzie wtedy stanowić swoistą wizytówkę oraz źródło niezbędnych informacji.
Prawidłowo przygotowana i właściwie zoptymalizowana znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że osoba odwiedzająca zechce dokładnie zapoznać się z ofertą i docelowo z niej skorzystać.