Wraz z rozwojem Internetu jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać nowe firmy, które za swój główny cel wzięły sobie promocję, właśnie za pomocą tego środka przekazu.
Niegdyś Internet był nieco mniej wymagający, a oferty firmy były pisane według ogólnych standardów. Zasady, które obwiązywały były niespójne, a do tego bardziej liczyła się ilość, a nie jakość.
Propozycje dla firm były pisane przede wszystkim z uwzględnieniem:
- nazwy firmy – była ona z przesytem umieszczana niemalże w każdym zdaniu tworzonej witryny. Chodziło o to, aby promować markę przede wszystkim opisując dane usługi. Oczywiście wykonywano to poprzez sumienne wypisywanie nazwy firmy,
- duże ilości linków – dawało to poczucie, że treści jest dużo i jest bardzo rozbudowywana. Oczywiście działało to na zasadzie, że treść musi przeważać formę. Efekty były widoczne bardzo szybko. Osoby od pozycjonowania miały zadanie nieco mniej skomplikowane niż obecnie,
- frazy i słowa kluczowe – wyszukiwarki działały podobnie jak teraz na zasadzie „wybierania” tych stron gdzie były słowa kluczowe. Jednak rozwarstwienie tego tematu było tak duże, że jedna wyszukiwarka daną witrynę umieszczała w pierwszej piątce, a druga w połowie drugiej setki.
Z czym to ostatnie się wiązało? Najprawdopodobniej ze swego rodzaju „autonomicznością” części wyszukiwarek, które różnie reagowały na słowa kluczowe. Dziś ten problem jest nieco inny, a już na pewno trzeba rozwiązywać go inaczej.
Google walczy z niskiej jakości linkami
Około 2011-2012 roku zaczęto wprowadzać pewne ograniczenia i normować zasady optymalizacji.
Pozwoliło to wygenerować nowe, jasne i nieco bardziej „fair” zasady pozycjonowania, które stały się podstawą działalności firm typu SEO.
Pingwin, Panda i Koliber to aktualizacje algorytmów Google, które sprawiły, że wyszukiwarka zaczęła pozbywać się stron o marnej, powtarzającej się czy robionej „na przesyt” treści.
Do głosu zaczęły dochodzić firmy z dobrze zoptymalizowaną i odpowiednio pozycjonowaną ofertą.
Niemalże automatycznie zaczęto większą uwagę przykładać do merytorycznej wartości samej oferty. Nie można było w monotonny i często niespójny sposób przedstawiać propozycji danej firmy.
Zaczęto skupiać się nad treścią i optymalizowaniu, oczywiście wedle przyjętych zasad Google, co bezpośrednio przekładało się na pozycjonowanie.
Praca SEO nad stroną Klienta
Rozpoczęcie pracy nad stroną Klienta odbywa się niemalże identycznie w każdym przypadku. Witryna jest opracowywana według przyjętych zasad, które wyglądają w przybliżeniu w następujący sposób:
- analiza serwisów, opracowanie strategii wyglądu strony – w zależności od tego, komu (jakiej firmie) wykonywana jest strona, należy przygotować odpowiednią strategię jej wykonawstwa. Opracowuje się procedurę w oparciu o dobór odpowiednich elementów pod wyszukiwarkę. Trzeba te elementy wygenerować a następnie dokładnie uwzględnić, gdzie i jak mają być umieszczone na konkretnej stronie,
- wybór słów kluczowych – odpowiednio dobranych pod konkretną witrynę. Obecnie zajmują się tym osoby od pozycjonowania. To na ich barkach ciąży trudna i złożona praca doboru słów kluczowych. Oczywiście te słowa (frazy) muszą być umieszczone w tekstach ofertowych w odpowiedniej ilości, co pozwala skutecznie optymalizować cały tekst,
- pisanie oferty – to zadanie dla copywritera. Na podstawie słów kluczowych i opracowanych podstron przez osobę od pozycjonowania copywriter wykonuje teksty, które następnie umieszczane są na stronie. Zadanie to jest o tyle trudne, że jest sumą kilku wcześniejszych specjalności niezależnie pracujących osób,
- marketing strony – pozycjonowanie konkretnej witryny to także: przygotowywanie artykułów, poradników, tworzenie rankingów, porównań itp. Każda z tych prac wykonywana jest po to, aby lepiej pozycjonować daną markę. Niezwykle ważna jest tutaj współpraca z najpopularniejszymi serwisami tematycznymi oraz publikacje na stronach firm zewnętrznych. To nie tylko dodatkowa reklama, ale i możliwość dotarcia do szerszej grupy Klientów.
Przygotowanie tych wszystkich elementów składa się na całość pracy, którą wykonują działy optymalizacji, pozycjonowania i copywritingu.
Wielokrotnie pracuje nad tym nawet kilka osób, których całość prac musi być odpowiednio zespolona. Efekt końcowy (możliwie najlepsze wypozycjonowanie strony) jest możliwy tylko, gdy uda się wszystko dobrze zespolić.
Abonament dla SEO – stała opieka nad stroną
Rozliczanie abonamentowe z firmą SEO typu Gogler jest korzystne dla każdej ze stron. Klienci mają przede wszystkim poczucie, że ich strona jest pod stałym nadzorem.
Opieka nad nią to suma prac kilku lub nawet kilkunastu osób. Ponadto Klienci mogą stale rozwijać swoją ofertę.
Wiedzą o tym, że w każdej chwili mogą uzupełnić ją, dodać coś nowego, co pozwala efektywnie działać na rynku promocji. W końcu strona nie może być odbierana, jako nudna, dlatego tak ważne jest jej stałe aktualizowanie.
Warto także pamiętać, że Internet daje coraz to nowe możliwości, także związane z promocją. Gogler jest przykładem firmy, która stale i na różnych płaszczyznach otwiera się na nowe „dobra” Internetu.
Klienci współpracujący z nami mają dostęp do najlepszych rozwiązań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem.
Daje to im poczucie, że nie ominie ich strony żadna nowość, żadne nowe rozwiązanie, które usprawni lub dodatkowo wypromuje ich firmę.
Stawiając na profesjonalistów z takiej firmy jak Gogler mogą mieć Państwo pewność, że wasze usługi będą przedstawione jasno, czytelnie a ponadto będą oparte o najwyższe standardy pozycjonowania i optymalizowania pod konkretne wyszukiwarki internetowe.
Warto korzystać z tego typu ofert i dać sobie możliwość współpracy z najlepszą kadrą w tej dziedzinie.